OSMANLI'NIN SON DÖNEMİNE DAİR ÇARPICI BİR ROMAN

Ayşe Kulin'in usta kaleminden heyecan dolu yeni roman: Her Yerde Kan Var 200.000 adet rekor baskıyla Everest Yayınları'ndan çıktı.

Sultan Abdülaziz’in tahtan indirilip V. Murat’ın tahta geçirildiği 1876 yılı Mayıs ayı ve Haziran’ın başına denk gelen o birkaç gün yazarın kaleminden anbean yükselen bir heyecanla aktarılıyor.

Danışmanlığını Murat Bardakçı’nın yaptığı Her Yerde Kan Var ile Ayşe Kulin tarihi bilgileri edebi dille harmanlayarak okurla buluşuyor. Romanda her bir karakterin kendi hikâyesini aktardığı bölümlerle okuyucu adeta canlı bir tanık haline geliyor.

Edebiyatın her alanında kalemini konuşturan, uluslararası ödüllerin sahibi Ayşe Kulin bu kez hem Harem’e hem de Saray’ın önüne arkasına bakmamızı sağlıyor. Her Yerde Kan Var, hem tarihseverlerin hem de roman okuyucularının keyifle okuyacağı bir eser.

Sultan Abdülaziz’in sır dolu ölümüyle sonuçlanan bir dönemi, saraydaki birçok önemli kahramanın gözünden okuyoruz bu romanda. Kulin’in bütün karakterlere kimi zaman müthiş insani hassasiyetle, kimi zaman da edebiyatın bütün sınırlarıyla yaklaştığını görüyoruz.

Her Yerde Kan Var yakın tarihin aslında bugüne ne denli benzediğinin, tarihin sadece tekerrürden değil, tefekkürden de ibaret olduğunun romanı. Dönüp o dönemi bütün canlılığı ve dürüstlüğüyle okumaya dair hakiki bir çağrı, bir vaat!

“Aksaray’dan kar geliyor

Ben sandım ki yar geliyor

Çıktım baktım pencereye

Çerkez Hasan can veriyor” türküsünün hep bizimle olduğu, nefes nefese okuyacağımız bir bakış romanı Her Yerde Kan Var…

LARA KAMHİ’DEN SANATSAL BİR KLİP

Çağdaş sanatçı ve yönetmen Lara Kamhi’nin yönetmen koltuğunda oturduğu, Selin Baycan’ın çıkış parçası “Tutsak”ın klibi ABD’nin Tennessee eyaletinde düzenlenen 22. Indie Memphis Film Festivali’nde gösterildi. 

Indie Memphis Film Festivali, bağımsız filmler aracılığıyla bir topluluk oluşturmayı ve bağımsız film yapımcılarının gelişimini desteklemeyi hedefliyor.

10 yılı aşkın bir süredir sinematik sanatlar alanında üretim yapan Lara Kamhi, sarmal ve deneysel sinema pratiğini yurt içi ve yurt dışı sergilerde, festivallerde, kamusal alanlarda ve müzelerde sergilemeye devam ediyor. Sanatçı aynı zamanda, ilk uzun metraj filmi “Chaosmos”a yönelik çalışmalarını da sürdürüyor.

OYA BAŞAR’DAN YEPYENİ BİR TİYATRO OYUNU PLASTİK AŞKLAR

Usta oyuncu Oya Başar’la, başarılı oyuncu Begüm Birgören’in başrollerini paylaşacağı, senaryosunu Ali Cüneyd Kılcıoğlu, yönetmenliğini Orçun Ucal, genel sanat yönetmenliğini de Fatih Küçük’ün üstlendiği oyunun yapımcılığını Performance Of Anatolia Latif Koru yapıyor.

Kasım ayında seyircisiyle buluşacak olan Plastik Aşklar’ı, ANATOLIA

ENTERTAINMENT bünyesinde faaliyet gösteren Performance Of Anatolia sahneye koyuyor.  

Plastik Aşklar, eğitimli, kültürlü, hayatla eğlenebilen, elit ama bir o kadar da alaturka Alev’le (Oya Başar), çekingen, kendini savunmaktan korkan, geleneklerden bihaber, saf Sezen’in (Begüm Birgören) yüzleşmelerini, gelgitlerini, hayatla, kendileriyle ve ortak aşklarıyla olan hesaplaşmalarını konu ediniyor. Oyun, kadın psikolojisini anlamak adına da içinde güçlü analizler barındırıyor.

Kendinizden çok şey bulacağınız muhteşem bir kahkaha tufanına hazır olun... Seyircilerine unutamayacağı dakikalar vadeden oyun, sezonun en iyi komedisi olmaya aday.

ŞAHAN GÖKBAKAR FİLMLERİNİN SERİSİ OLAN RECEP İVEDİK 6. KEZ 

Recep İvedik’in bu seferki serüveni Konya yerine yanlışlıkla Kenya’ya gitmesiyle başlıyor. Yanlışlığı fark ettiği anda çok geç kalan ve girdiği her ortama uyum sağlayan Recep İvedik, her zamanki gibi karşısına çıkan problemleri ‘kendi yöntemleriyle’ çözmektedir.

GÜNÜN SÖZÜ: Yüzey göründüğü gibi değildir, çünkü yüzeyde kabul, yüzleşme ve sorgulama birleşir.

ANDY WARHOL