15 TEMMUZ NASIL TEKRARLANMAZ?

Alternatifsiz bir âidiyet ve kimlik başlığı olarak "Devlet" kavramının ön plânda olması güven verse de, devletimizin şu anki yapısı, bu güvenin suistimâl edilmesini engelleyememektedir.

Çarşamba 17 Temmuz 2019 02:35
FETÖ ÇÖPLÜĞÜ, 15 TEMMUZ'DA PATLADI

burada önemli olan çöplüğün adı değil, onu oluşturan şartların devam etmesidir.

Pazar 14 Temmuz 2019 02:55
BİR İNSANIN ŞİŞİRİLME KAPASİTESİ NE KADARDIR? (SİYASAL ANTROPOLOJİ NOTLARI-12)

"Benim nâciz vücûdum elbet toprak olacaktır" diyen Atatürk'ü "ilah" hâline getirip Nutuk'a kutsal kitap muamelesi yapanları anlamaya çalışırken, şimdi de karşımıza Ekrem İmamoğlu'nu ilah olarak şişirmeye başlayanlar çıktı.

Çarşamba 10 Temmuz 2019 02:35
SEVMEYE ÜŞENİP, ALIŞIYORUZ

Selâmî Şâhin'in meşhur şarkısında söylediği gibi "alışmak sevmekten daha zor geliyor" olabilir. Ama yine güzel Türkçemizdeki bir deyimle ifâde edildiği gibi "alışmış kudurmuştan beterdir" de bir gerçektir.

Pazar 07 Temmuz 2019 02:50
SEÇİMİN FATURASI SURİYELERE VE ARAPÇA TABELALARA KESİLİYOR

Kilis'te başlayan uygulama ile Arapça tabelalı 531 dükkanın tabelaları Türkçesiyle değiştirildi.

Çarşamba 03 Temmuz 2019 02:30
SON SEÇİMLERLE BAŞLAYAN MACERA (SİYASAL ANTROPOLOJİ NOTLARI-11)

Hiçbir ihtiyâcı olmamasına rağmen, alışverişe çıkan bir kadının bir şey beğenmesinin çok zor olmasına benzeyen bir durum var.

Pazar 30 Haziran 2019 02:55
İMAMOĞLU, KEŞKE BENİ HAKSIZ ÇIKARSA! (SİYASAL ANTROPOLOJİ NOTLARI-10)

"Kucaklaşma" söylemi ipinin üzerine serdiği "sevgi unu"nun içine gizlenen tehditler dikkatimden kaçmadı.

Çarşamba 26 Haziran 2019 02:35
KUTUPLAŞMA VE MİTOMANYA (SİYASAL ANTROPOLOJİ NOTLARI-9)

Bakış açılarını değiştirme, başka açıdan bakma cesâreti gösteremeyenler, başkalarının bakış açılarını değiştirmesi engellemek için her türlü numarayı da çevirirler.

Cuma 21 Haziran 2019 03:00