TEK PERDELİK BİR OYUN: SU, SU GİBİ AKIP GİTTİ

Son günlerde barajların doluluk oranlarını veriyor haber bültenleri. TV spikerleri; hava durumundan önce üç ilimizin barajlardaki su durumunu İMKB'nda ki ulusal yüz endeksine göre veriyor artık. İzmir'e su sağlayan barajların doluluk oranlarında son yağan yağmurlarla birlikte on binde sıfır nokta beşlik bir artık yaşanması mutluluk veriyor. Yetkililerden alınan bilgiye göre on binde sıfır nokta beşlik bir artışın gelecek için bile umut olduğunu söylüyorlar.

Pazartesi 29 Nisan 2019 00:00
AYILAR VE İNSANLAR

Hayvanlarla insanoğlunun ilişkileri on bin yıl öncesine dayanır. Bu ilişki köpeklerle başlamış, daha sonra yük taşımak için at, katır, eşek, deve ve lama gibi hayvanlar kullanılarak devam etmiş. Dünyanın pek çok yerinde hala devam ediyor.

Pazar 14 Nisan 2019 02:15
ORMANYA GELİŞEREK BÜYÜYOR

Doğa ve insanın ilişkisi, insanoğlunun varoluştan günümüze kadar hep doğanın zararına olmuştur. Gelinen nokta günümüzdeki medeniyetin zafer olarak gördüğü yıkım; evcilleşen bir doğadır.

Pazar 07 Nisan 2019 02:15
BAKIŞLARA ANLAM YÜKLENİR!

Sümela Yolu belgeselinin çekimi için sevgili büyüğüm Selim Yavuzyılmaz'ın sahibi olduğu, Lagana'da (Trabzon / Maçka) bulunan kamp tesisinde bulunuyorduk. Kamp alanının bulunduğu ortamı çekmiş, tadına doyulmaz harika yemekleri de yemiş, çayların gelmesini bekliyorduk.

Pazar 31 Mart 2019 02:15
FIRAT'IN KENARINDA

Sabahın erken saatlerinde Erzincan üzerinden Divriği'ne doğru yol alıyordum. Her zaman olduğu gibi minibüsüm ve Kazım Koyuncu'nun müziği eşlik ediyordu bana. Yolda bana asıl eşlik eden Fırat Nehri idi aslında. Bir yandan Fırat yatağında, diğer yanda ben yolda akıyorduk…

Pazar 24 Mart 2019 02:15
HORON HER YERDE OYNANMAZ!

Türkiye'nin her yerinde halkımızın tören ve şenliklerinde icra ettiği anonim danslar vardır.

Pazar 17 Mart 2019 02:15
KADIN ANA DİLDİR!

İlk önce bir tespit ile başlayalım; 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar günü bir kutlama değil anmadır.

Pazar 10 Mart 2019 02:15
KIRKA YOLU'NUN ESKİ YOLCULARI İLE BULUŞTUK

Tarihi bir yol çıktı ortaya ve tüm anılar birden dökülüverdi. Acı veya tatlı pek çok anı birden tanıkları gözünde canlandı. Anılar anlatılmaya başlanınca unutulmaya başlananlarda birden hatırlanıverdi. Hatırlanınca dökülüverdi tarih bizlerin önüne…