AVARELİK GÖRGÜSÜ

 "Söz kemale erince şiir olur demişler. Şiiri söz, sözü şiir bir yazarın, hikayelerden oluşan kitabının içinde egzistansiyalist felsefenin eşsiz serüvenini koklayarak ilerliyoruz. Ne lüzumundan çok melankoli, ne ruhu çekilmiş bir rasyonel! Kıvamlı bir bilgelik. Keyfimiz gıcır."

Salı 19 Mayıs 2020 02:15
1984 DİSTOPYASINDAN KORONA ÇIKIŞI!

Bir bilgeye zehirin ne olduğunu sormuşlar. İhtiyacın olandan fazla olan her şey zehirdir: Fazla güç, fazla yiyecek, fazla dinlenmek, fazla ihtiras, fazla korku, fazla sakinlik, öfke, fazla neşe, nefret hatta ve hatta fazla iyi niyet zehirdir demiş.

Salı 31 Mart 2020 00:00
USLUB-İ BEYAN AYNIYLA İNSAN; SEZAİ KARAKOÇ

Eşyadan fazlalığı çıkartmak üzerine sanatın da felsefesine girebilen edebiyat, sözün fazlasını çıkartıp şiir olmuş iddiası ile yola çıkarsak; bahsi geçen dönemde bu durum belli ki çok insanda bulunmuş. Ama çok az insanda Sezai Karakoç kadar diklemesine durmuş!

Çarşamba 29 Ocak 2020 02:25
ADLER İLE ÇOCUKTA YAŞAMSAL SORUNLAR

Adler, Sigmund Freud ve Carl Gustav Jung ile birlikte Psikoloji üzerine söylenmesi gerekenleri söyleyip kalanlarının sadece bu üçü arasında gidip gelerek eğlendiği zemini atıp geçmişler bu yuvarlaktan.

Pazartesi 11 Kasım 2019 02:20
HAYATA EDEBİYATLA BAKMAK

"Neler okuyorsunuz Lordum? Kelimeler, kelimeler, yalnızca kelimeler…" /Hamlet

Salı 23 Temmuz 2019 02:15
İBN SİNA'NIN "AŞK RİSALESİ"NDE "SEBEPLİLİK"

Varlık aktaran fail sebebin, varlık aktardığı sebepliden, daha öncelikli ve güçlü olması gerekir. Varlık veren, varlığa, varlık verdiği sebepliden daha layıktır da denilebilir. SEBEP, SEBEPLİDEN BÜYÜKTÜR! Bu, İbn Sina'nın "sebeplilik ilkesi"nin en sade ifade edilebilen formülü olarak kullanılabilir.

Pazartesi 17 Haziran 2019 02:20
"ÜLKER FIRTINASI"

 "Yahuda'nın aklı başına geldi. Mabede koştu. Aldığı parayı hahamların yüzüne attı ve İsa'nın serbest bırakılmasını istedi. Fakat iş işten geçmişti. Yahuda ancak o zaman faciayı anladı ve kendini astı. Çünkü o İsa'yı bir insanın kaldıramayacağı kadar şiddetli bir aşkla sevmişti."