DEMOKRASİNİN EKONOMİ POLİTİĞİ – ŞEHİRLİLEŞME, SANAYİLEŞME VE VATANDAŞLIK BİLİNCİ

Gelelim bugüne… Malum seçimleri yaptık, hukuk süreci devam etmekte. Seçim denince de, akla, demokrasi gelir. Acaba demokrasi ile kastedilen nedir? Bunun arkasında nasıl bir iktisadi yapı olmalı? Kitleler yönetimde söz sahibi nasıl ve hangi kanallardan olur? Bunun iktisadi yapı ile alakası nedir? Bu soruları cevaplamak istiyorum…

Pazartesi 15 Nisan 2019 02:30
EKONOMİK DALGALANMALARIN DOĞASI

Cuma günkü yazımda kaldığımız yerden devam edelim. Ekonomik krizler hakkında iktisatçılar iki farklı görüş etrafında kümelenirler.

Pazartesi 08 Nisan 2019 02:30
VARLIK BALONLARI VE KRİZLER

Öncelikle hepinizin geçmiş Miraç Kandilini kutlarım. Allah hepimize sağlık, huzur ve esenlik versin…

Cuma 05 Nisan 2019 02:40
FİNANSAL VARLIK BALONLARI NASIL OLUŞUR?

Bugün 1 Nisan 2019… Dün yerel seçimler yapıldı ve hepiniz sonuçları biliyorsunuz. Bu satırlar yazıldığında daha oy verme işlemleri devam ediyordu.

Pazartesi 01 Nisan 2019 02:45
ABD TARİHİNDE "PARALEL" FİNANS AĞI: J.P. MORGAN

Bu hafta içinde EKOTÜRK ve TVNET televizyonlarında katıldığım programlarda gündemin en önündeki konu cuma günü başlayan ve pazartesi Merkez Bankası'nın müdahalesiyle sönen spekülatif kur balonuydu.

Cuma 29 Mart 2019 02:30
YÜKSELEN İSLAMOFOBİ VE WİLHELM REİCH'İN FAŞİZM TAHLİLİ

Yeni Zelanda'da sapık ve cani bir terörist tarafından şehit edilen kardeşlerimizi rahmetle anmış ve emperyalist batı devletlerini de kınamıştım.

Pazartesi 25 Mart 2019 02:30
PARASAL HEDEFLEME VE POLİTİKALAR ARASI UYUM

Yeni Zelanda'da sapık ve cani bir terörist tarafından şehit edilen kardeşlerimizi rahmetle anıyorum. Her zamanki ikiyüzlülüğünü gösteren, emperyalist batı devletlerini de lanetliyor ve kınıyorum.

Pazartesi 18 Mart 2019 02:40
ENFLASYON HEDEFLEMESİ: PARA ARZINI FAİZ LOBİSİNİN BELİRLEMESİ

İktisatçıların genel çoğunluğunun ortak kanaati bir Merkez Bankası'nın ana amacının fiyat istikrarını sağlamak yönünde olduğu bilinen bir vakadır. Daha açık ifade edilmek gerekirse, Merkez Bankalarının ana sorumluluk alanı enflasyonun kontrolüdür.

Cuma 15 Mart 2019 02:25