Yeni Birlik Gazetesi
53,1281 %0.1
61,6000 %0.01
32,1686 %-0.07
2.790.684 %0.658
Yeni Birlik Gazetesi Ekonomi EPDK'dan Milli Akıllı Sayaç Sistemi hamlesi: Elektrik, su ve doğalgazda tek merkez dönemi

EPDK'dan Milli Akıllı Sayaç Sistemi hamlesi: Elektrik, su ve doğalgazda tek merkez dönemi

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), tüm fatura ve abonelik verilerini tek çatı altında birleştirecek "Milli Akıllı Sayaç Sistemi" projesiyle enerji ve altyapıda dijital devrim başlatıyor.

Türkiye'de kamu hizmetleri ve enerji altyapısında verimliliği artıracak devasa bir dijital dönüşüm hamlesi için düğmeye basıldı. 

Türkiye'de enerji ve altyapı hizmetlerinde büyük bir dijital dönüşüm süreci başlıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), milyonlarca abonenin fatura ve tüketim verilerini tek bir merkezde toplayacak kapsamlı bir dijital altyapı projesi yürütüyor. "Milli Akıllı Sayaç Sistemi" adı verilen bu yeni nesil teknolojiyle birlikte, abonelerin tüm tüketim bilgilerini tek bir platform üzerinden anlık olarak takip edebilmesi hedefleniyor.

Elektrik, doğalgaz ve su verileri entegre ediliyor

Yürütülen teknik çalışmalara göre, mevcut elektrik sayaçları ilerleyen dönemde su ve doğalgaz tüketim verilerinin de entegre edildiği ortak bir dijital altyapının merkezi haline getirilecek. Mevzuat düzenlemeleri ve teknik entegrasyon süreçlerinin tamamlanmasının ardından, su ve doğalgaz sayaçlarından elde edilen veriler doğrudan akıllı elektrik sayaçları üzerinden okunabilecek.

Böylece aboneler, farklı kurumların uygulamalarını kullanmak zorunda kalmadan tek bir ekran üzerinden elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini anlık izleyebilecek. Kullanıcılar geçmiş dönem faturaları ile kullanım verilerini kolayca karşılaştırabilirken, dağıtım şirketlerinin tek bir teknolojiye bağımlılığı azaltılarak operasyonel maliyetler de aşağı çekilecek.

Kırsal bölgeler için hibrit haberleşme altyapısı ve enerji verimliliği

Projenin kurulum sürecinde özellikle coğrafi ve teknolojik kısıtlamaların bulunduğu kırsal bölgeler de göz önünde bulunduruluyor. İlk aşamada bu bölgelerde yaşanabilecek iletişim kaynaklı zorlukları aşmak adına elektrik hatları üzerinden veri iletimi sağlayan teknolojiler ile radyo frekansı tabanlı sistemlerin birlikte kullanılacağı hibrit bir haberleşme altyapısı planlanıyor.

Türkiye'nin Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı hedefleri doğrultusunda, dijitalleşen bu şebekelerin kayıp-kaçak oranlarını azaltarak ülke ekonomisine ve kaynakların korunmasına küresel standartlarda katkı sunması bekleniyor. Yeni nesil iletişim altyapısıyla desteklenen sistemin ülke genelinde kesintisiz ve hatasız şekilde uygulanabilmesi amacıyla AR-GE çalışmaları yoğun bir şekilde sürdürülüyor.