Yeni Birlik Gazetesi
53,0216 %0.3
61,5913 %0.47
32,1856 %0.27
2.762.549 %-0.509
Yeni Birlik Gazetesi Ekonomi Gaziantep OSB başkanvekili dijital dönüşüm hedeflerini paylaştı

Gaziantep OSB başkanvekili dijital dönüşüm hedeflerini paylaştı

Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, dijital dönüşümün önemine ve stratejik hedeflere dikkat çekti.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen ‘Dijital Dönüşüm Programı Tanıtım Toplantısı’, Gaziantep Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü'nde gerçekleştirildi.

Gaziantep OSB Müdürlüğü işbirliği ile düzenlenen bu toplantıda, Stratejik Hamle ve Öncelikli Yatırımlar Teşvikleri ele alındı. Toplantıya katılan isimler arasında Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdür Yardımcısı Emre Dabak, OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Daire Başkanları Emrullah Emen ve F. Emin Bacıoğlu yer aldı. Ayrıca, Gaziantep Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Mustafa Karnabat ve ilgili kurum temsilcileri ile sanayiciler de toplantıda bulundu.

Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, toplantının açılışında yaptığı konuşmada dijital dönüşümün önemini vurguladı. Erturhan, "Sanayimizin geleceğini şekillendirecek en önemli başlıklardan biri dijital dönüşümdür. Bugün, teknolojinin hızla geliştiği, verinin stratejik bir değer kazandığı ve küresel rekabetin arttığı bir dönemden geçiyoruz. Dijital dönüşüm, sürdürülebilir büyümenin ve rekabet gücünün temel şartıdır" dedi.

Başkanvekili Erturhan, Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nin yaklaşık bin 300 faal firması ve 300 bine ulaşan çalışanıyla Türkiye'nin en büyük üretim merkezlerinden biri olduğunu belirtti. Bu kadar büyük bir üretim gücünün geleceğe güvenle taşınabilmesi için dijitalleşmeyi esas alan bir anlayışın gerektiğini ifade etti. Erturhan, dijital dönüşümü sadece bir teknolojik yatırım olarak değil, aynı zamanda rekabet gücünü artıran stratejik bir dönüşüm olarak gördüklerini belirtti.

"Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi olarak dijital alandaki çalışmalarımıza uzun yıllardır devam ediyoruz. 2006 yılında enerji yönetimimizi dijitalleştirdik. 2016 yılında kurduğumuz veri merkezi ile tüm hizmet binalarımızı tek merkezden yönetilebilir hale getirdik. Hedefimiz, yalnızca çok üreten değil, aynı zamanda akıllı üreten, dijitalleşen ve teknoloji geliştiren bir Gaziantep OSB oluşturmaktır" şeklinde devam etti.

Toplantının amaçlarından biri, firmaların dijital dönüşüm yolculuğunu hızlandırmak ve Bakanlığın sunduğu teşvik ile destek mekanizmalarını tanıtmak. Gaziantep, geçmişte olduğu gibi gelecekte de üretimin öncüsü olmaya devam edecektir. Bunu sağlamak için dijitalleşen ve yüksek katma değer üreten bir sanayi anlayışını benimsemeliyiz" dedi.

Dijital Dönüşüm Programı kapsamında, OSB’deki işletmelerin mevcut altyapı ve yatırım planları değerlendirilecek ve teşvik programından faydalanmak isteyen firmalarla fikir alışverişi yapılacak. Ayrıca, firmalara yönelik teknik geziler de düzenlenecek.

GAZİANTEP OSB BAŞKANVEKİLİ YAŞAR ERTURHAN, HEDEFLERİ AÇIKLADI: "AKILLI ÜRETEN, DİJİTALLEŞEN VE...

GAZİANTEP OSB BAŞKANVEKİLİ YAŞAR ERTURHAN, HEDEFLERİ AÇIKLADI: "AKILLI ÜRETEN, DİJİTALLEŞEN VE TEKNOLOJİ GELİŞTİREN OSB"

‘DİJİTAL DÖNÜŞÜM PROGRAMI TANITIM TOPLANTISI’, GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNDE...