Yeni Birlik Gazetesi
53,1371 %0.11
61,6281 %0.06
32,1745 %-0.05
2.800.000 %1.562
Yeni Birlik Gazetesi Ekonomi Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sisteminin zorunlu olma tarihi 1 Ekim'e ertelendi

Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sisteminin zorunlu olma tarihi 1 Ekim'e ertelendi

Ticaret Bakanlığı, gayrimenkul alım satımlarında dolandırıcılığı ve kayıt dışılığı engellemek amacıyla başlatılan "güvenli ödeme sistemi" zorunluluğunun teknik entegrasyonlar nedeniyle 1 Ekim'e ertelendiğini duyurdu.

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcıların hırsızlık, dolandırıcılık ve sahtecilik gibi finansal risklere maruz kalmasını önlemek adına önemli bir düzenlemeyi hayata geçirmişti. 

Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te yapılan değişiklikle, nakit, havale veya EFT yoluyla yapılacak gayrimenkul ödemelerinde, satış bedeli ile mülkiyetin eş zamanlı olarak el değiştirmesini sağlayan "güvenli ödeme sistemi" zorunlu hale getirilmişti. 

Normal şartlarda 1 Temmuz itibarıyla yürürlüğe girmesi planlanan bu sistem, teknik altyapı çalışmalarının devam etmesi gerekçesiyle Bakanlığın tanınan yasal yetkisi dahilinde 3 ay süreyle ertelendi.

TEKNİK ENTEGRASYONLAR İÇİN 3 AYLIK EK SÜRE TANINDI

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, sistemin herhangi bir aksaklık yaşanmadan eksiksiz bir şekilde devreye alınabilmesi amacıyla Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer tüm paydaş kurumlar arasındaki teknik iş birliğinin ve yazılımsal entegrasyon süreçlerinin titizlikle yürütüldüğü ifade edildi.

Yönetmeliğin Bakanlığa verdiği 3 aya kadar uzatma yetkisinin kullanıldığı belirtilen açıklamada, tüm teknik süreçlerin sorunsuz tamamlanabilmesi adına yeni yürürlük tarihinin kesin olarak 1 Ekim olarak belirlendiği kaydedildi. Bu süreçte mevcut geleneksel ödeme yöntemleriyle taşınmaz satışı işlemlerine bir süre daha devam edilebilecek.