Yeni Birlik Gazetesi Genel Turizm sektörünün temsilcileri Bakan Ersoy ile bir araya geldi

Turizm sektörünün temsilcileri Bakan Ersoy ile bir araya geldi

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sektörün lider sivil toplum kuruluşlarıyla bir araya gelerek Türkiye’nin küresel turizmdeki konumunu güçlendirecek stratejik adımları masaya yatırdı.

Türkiye’nin küresel turizm pazarındaki rekabet gücünü artırmak ve elde edilen başarıları kalıcı kılmak adına kamu ve özel sektör dinamikleri bir kez daha tek bir masada buluştu. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, turizm dünyasının önde gelen sivil toplum kuruluşlarının yönetim kurulu başkanları ve üst düzey bürokratlarla kritik bir istişare toplantısı gerçekleştirdi. Görüşmenin ardından sosyal medya hesabı üzerinden değerlendirmelerde bulunan Bakan Ersoy, sektörün geleceğine yönelik kararlılık mesajları verdi.

Dev Zirveye Üst Düzey Katılım

Başkentteki stratejik buluşmada kamu tarafını Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan ile Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürü Neşe Çıldık temsil etti. Sektörün saha dinamiklerini ve yatırımcı reflekslerini aktarmak üzere ise Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, Belek Turizm Yatırımcıları Birliği (BETUYAP) Başkanı Ali Özdoğan, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Erkan Yağcı, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu ve Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin toplantıda hazır bulundu.

Küresel Rekabet ve Sürdürülebilir Büyüme Stratejisi

Geniş bir gündem yelpazesiyle gerçekleştirilen toplantıda, Türkiye’nin dünya turizm ligindeki güçlü konumunu daha da tahkim edecek hamleler konuşuldu. Özellikle sürdürülebilir büyüme modelleri, turizm yatırım ortamının iyileştirilmesi ve sektörün yapısal ihtiyaçları detaylıca analiz edildi. Son yıllarda yakalanan ivmenin korunması adına, küresel trendlere uygun yeni stratejilerin devreye sokulması gerektiği fikri ön plana çıktı.

"Kamu ve Özel Sektör İş Birliğiyle Yeni Başarılara İlerliyoruz"

Toplantının çıktılarına ilişkin net mesajlar veren Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye'nin turizm potansiyelini maksimum seviyeye çıkarmak için ortak aklın önemine değindi. Bakan Ersoy, sürdürülebilir büyüme odağında yatırım ortamının güçlendirilmesi ve sektörün taleplerine yönelik kapsamlı istişareler yaptıklarını belirterek, kamu-özel sektör ortaklığının getirdiği güçle Türkiye’yi yeni başarı hikayelerine taşımaya kararlılıkla devam edeceklerini vurguladı.

Düzenli İstişare ve Yatırım Desteği Sürecek

Türkiye’nin uzun vadeli turizm vizyonu çerçevesinde, sektör temsilcileri ile bakanlık arasındaki bu koordineli buluşmaların periyodik olarak devam edeceği bildirildi. Önümüzdeki süreçte turizm yatırımlarının desteklenmesi, bürokratik süreçlerin kolaylaştırılması ve sektörün sürdürülebilir gelişimini güvence altına alacak reform niteliğindeki çalışmaların hız kesmeden sürdürüleceğinin altı çizildi.