Yeni Birlik Gazetesi Gündem Adana'da ağır hasar gören çukobirlik binası kontrollü şekilde yıkıldı

Adana'da ağır hasar gören çukobirlik binası kontrollü şekilde yıkıldı

Adana'da depremde hasar gören Çukobirlik binası, yarım ton dinamit kullanılarak kontrollü bir şekilde yıkıldı.

MUHABİR: Nilay Karakaş Filiz

Adana'da, depremler sonucu ağır hasar gören Çukobirlik hizmet binası, bugüne özel bir operasyonla yıkıldı. Yaklaşık yarım ton dinamit kullanılarak gerçekleştirilen kontrollü yıkım, binanın yapısındaki ciddi hasarlar sebebiyle zorunlu hale gelmişti.

1940 yılında kurulan Çukobirlik'in merkez hizmet binasının inşaatına 1978 yılında başlandı ve 1980 yılında tamamlandı. Ancak, Kahramanmaraş merkezli depremler sonrasında yapılan incelemeler, binanın 4 kolonunun ciddi şekilde hasar gördüğünü ortaya koydu. Bu nedenle, yapının yıkımına karar verildi.

DAİMFED Yıkım Komisyonu Başkanı Seyfettin Can, binanın durumu hakkında yaptığı açıklamada, "Yapılan incelemelerde binanın 4 kolonunun patladığı tespit edildi. Bu nedenle kontrollü yıkım kararı alındı. Gerekli tüm güvenlik önlemleri alındı, Turhan Cemal Beriker Bulvarı trafiğe kapatıldı. Yaklaşık 2 bin 700 delik açılarak 500 kilograma yakın dinamit yerleştirildi" dedi.

Güvenlik önlemleri alındıktan sonra, bina kontrollü patlatma yöntemi ile saniyeler içinde yıkıldı. Yıkım esnasında bölgede geniş güvenlik önlemleri uygulanırken, tüm işlemler sorunsuz bir şekilde gerçekleştirildi.

Adana'da depremde hasar gören 16 katlı binası dinamit ile yıkıldı

Adana'da depremde hasar gören 16 katlı binası dinamit ile yıkıldı