Manisa'nın Alaşehir ilçesinde İlçe Sağlık Müdürlüğü, Sağlıklı Hayat Merkezlerinin tanıtımını yapmak ve koruyucu sağlık hizmetlerinden daha fazla vatandaşın faydalanmasını sağlamak amacıyla yeni bir farkındalık çalışması başlattı. Bu çalışma, toplumla en fazla temas halindeki meslek gruplarıyla yürütülerek sağlık bilinci seferberliği hedeflenmektedir.
Alaşehir İlçe Sağlık Müdürlüğü koordinesinde gerçekleşen projede muhtarlar, öğretmenler, imamlar, Kur’an kursu öğreticileri, taksiciler, servis şoförleri ve kuaförlerle bir araya gelinerek Sağlıklı Hayat Merkezlerinde sunulan ücretsiz hizmetler hakkında bilgi verildi. Bu düzenlenen toplantılarla kurumlar arası iş birliği güçlendirilerek sağlık hizmetlerinin daha geniş kitlelere ulaştırılması amaçlanmaktadır.
Toplumla birebir iletişim halinde bulunan meslek grupları, birer "Sağlık Elçisi" olarak görev alacak. Bu sayede sağlıklı yaşam alışkanlıklarının yaygınlaştırılması ve vatandaşların koruyucu sağlık hizmetlerine erişiminin artırılması hedefleniyor.
Alaşehir İlçe Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı Sağlıklı Hayat Merkezi, vatandaşlara diyetisyenlik, psikososyal destek, fizyoterapi ve çocuk gelişimi alanlarında ücretsiz danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Merkezde ayrıca tütün ve diğer bağımlılık yapıcı maddelerle mücadele, obezitenin önlenmesi, sağlıklı beslenme, fiziksel aktivitenin artırılması, ruh sağlığının korunması ve kanser taramaları gibi sağlığı koruyucu çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
Çalışmanın önemine değinen Alaşehir İlçe Sağlık Müdürü Uzman Dr. Fatma Seven, "Gün içinde toplumla en çok iletişim kuran muhtarlarımız, öğretmenlerimiz, din görevlilerimiz, şoförlerimiz ve esnafımızla el ele vererek Alaşehir'de topyekûn bir sağlık bilinci hareketi başlatacağız. Bu iş birliği modeliyle ilçedeki her bireyin sağlık okuryazarlığını artırmayı ve Sağlıklı Hayat Merkezimizde görev yapan uzman kadrolardan en üst düzeyde faydalanılmasını sağlamayı amaçlıyoruz." dedi.
Dr. Seven, hedeflerinin toplumda sağlık bilincini yaygınlaştırmak, vatandaşların Sağlıklı Hayat Merkezlerinde sunulan hizmetlerden haberdar olmasını sağlamak ve daha fazla kişinin bu hizmetlerden yararlanmasına katkı sunmak olduğunu vurguladı.
Alaşehir İlçe Sağlık Müdürlüğü'nün, ilçe genelinde birinci basamak sağlık hizmetlerinin koordinasyonunu sağladığı, koruyucu sağlık hizmetlerini yaygınlaştırdığı ve halk sağlığını geliştirmeye yönelik çalışmalarını sürdürdüğü belirtildi. Ayrıca Sağlıklı Hayat Merkezi’nden hizmet almak isteyen vatandaşların aile hekimleri, MHRS, ALO 182 veya doğrudan merkeze başvurarak randevu oluşturabilecekleri bildirildi.

MANİSA'NIN ALAŞEHİR İLÇESİNDE İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN, SAĞLIKLI HAYAT MERKEZLERİNİN TANITIMINI YAPMAK VE KORUYUCU SAĞLIK HİZMETLERİNDEN DAHA FAZLA VATANDAŞIN FAYDALANMASINI SAĞLAMAK AMACIYLA TOPLUMLA EN FAZLA TEMAS HALİNDE BULUNAN MESLEK GRUPLARINA YÖNELİK FARKINDALIK ÇALIŞMASI BAŞLATILDI.
