Orta Doğu'da tırmanan gerilim deniz ticaret rotalarını vurmaya devam ederken, Türkiye bölgedeki gemileri ve denizcileri için adeta bir güvenlik kalkanı oluşturdu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, krizin başlangıcından bu yana yürütülen yoğun diplomasi ve takip trafiği sonucunda, Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı sorunsuz bir şekilde geçerek riskli bölgeden ayrıldığını açıkladı.
Sosyal medya platformları üzerinden kamuoyunu bilgilendiren Bakan Uraloğlu, bölgedeki Türk vatandaşlarının can güvenliğinin ve ticari gemilerin emniyetinin en üst düzeyde korunduğunu ifade etti.
Son 2 Gemi 21 Haziran Sabahı Bölgeden Ayrıldı
Bakanlığın koordinasyonunda yürütülen operasyonel süreçlerin detaylarını paylaşan Uraloğlu, riskli sulardaki tahliye ve geçiş işlemlerinin planlandığı gibi ilerlediğini belirtti. Çatışma ortamının doğurduğu risklere karşı anlık stratejiler geliştirildiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, "Son olarak 21 Haziran sabahı itibarıyla 2 gemimizin daha riskli suları terk etmesiyle birlikte, sürecin başından bu yana toplam 11 Türk sahipli gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli bir şekilde geride bıraktı" dedi.
Kritik Sularda 177 Türk Denizci Görev Başında
Bölgedeki jeopolitik risklerin deniz ticareti üzerindeki etkileri sürerken, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde halen varlığını sürdüren unsurlara dair de güncel veriler paylaşıldı. Bakan Uraloğlu'nun verdiği bilgilere göre; şu an için söz konusu sıcak bölgede toplam 7 gemi bulunuyor. Bu gemilerden biri Türk bayrağı taşırken, gemilerde görev yapan toplam 177 Türk vatandaşının güvenliği için bakanlık ekipleri adeta teyakzuz halinde.
"Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz." — Abdulkadir Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
"Tüm Tedbirleri Kararlılıkla Alıyoruz"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, kriz bölgelerindeki deniz trafiğini yönetmek adına uluslararası denizcilik örgütleri ve yerel otoritelerle küresel ölçekte bir iletişim ağı yürütüyor. Bakan Uraloğlu, açıklamasının sonunda Türkiye Cumhuriyeti'nin her şart altında vatandaşlarının yanında olduğunun altını çizerek, "Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya, süreci yakından yönetmeye devam ediyoruz" ifadeleriyle Ankara'nın kararlı duruşunu bir kez daha vurguladı.