Yeni Birlik Gazetesi Gündem Bakan Kurum Londra'da BM Genel Sekreteri Guterres ile görüştü

Bakan Kurum Londra'da BM Genel Sekreteri Guterres ile görüştü

COP31 Başkanı ve Çevre Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası'nda BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya gelerek Türkiye'nin iklim hedeflerini ele aldı.

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası programları kapsamında Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi.

 Etkinliklerin ikinci gününde gerçekleştirilen üst düzey görüşmeye, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar da katılım sağladı. Toplantıda Türkiye’nin COP31 hazırlıklarına ilişkin detaylı bilgilendirmeler yapılırken; COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi konuları masaya yatırıldı.

Küresel iş birliği ve temiz enerji öncelikleri değerlendirildi

Görüşmenin ardından sosyal medya hesabı üzerinden açıklamalarda bulunan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik öncelikleri kapsamlı şekilde değerlendirdiklerini ifade etti. Bakan Kurum, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ile katıldıkları kritik görüşmede Türkiye'nin temiz enerji konusundaki kararlı çalışmalarını paylaştıklarını belirtti.

İklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladıklarını aktaran Bakan Kurum, yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için BM Genel Sekreteri Antonio Guterres’e teşekkürlerini iletti. Görüşme, Türkiye'nin küresel iklim diplomasisindeki etkin rolünü pekiştirmesi açısından stratejik bir adım olarak kayda geçti.