Havaların ısınmasıyla birlikte güneş gözlüğü kullanımı artarken, uzmanlardan önemli uyarılar geldi. Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Ömer Faruk Tabar, ucuz ve kalitesiz malzemelerden üretilen gözlüklerin kesinlikle kullanılmaması gerektiğini belirtti.
Göz sağlığının ön planda tutulması gerektiğine dikkat çeken Tabar, estetik kaygılarla tercih edilen renkl ve büyüklükteki gözlüklerin, sağlığımız üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceğini ifade etti. Kalitesiz cam veya plastikten yapılan sahte güneş gözlüklerinin, içerdiği kimyasal maddeler ve malzeme kalitesi nedeniyle gözde kalıcı zararlara yol açtığını vurguladı.
Uzman, uygun güneş gözlüğü seçilmemenin uzun vadede ciddi sağlık sorunlarına neden olabileceğini belirtti. “Ozon tabakasının delinmesiyle birlikte ultraviyole (UV) ışınlarının göze olumsuz etkileri artıyor. Koyu renkli camlar, gözbebeğinin büyümesine yol açarak, UV ışınlarını kesmezse daha fazla zarar verebilir,” dedi.
Güneş gözlüğü kullanılmamasının katarakt riskini artırabileceğine de dikkat çeken Tabar, “Güneş ışınları, 60-70 yaşında ortaya çıkan kataraktın, güneş gözlüğü kullanmayan bireylerde 40’lı yaşlarda gelişmesine neden olabiliyor,” diye ekledi. Uzman, özellikle uzun dönem güneş ışığına maruz kalan bireylerin göz sağlığı için güneş gözlüğü kullanımını ihmal etmemeleri gerektiğini vurguladı.
Sonuç olarak, güneş gözlüklerinin göz sağlığını koruyucu bir sağlık aracı olarak değerlendirilmesi büyük önem taşıyor.

UZMANLAR, UCUZ GÜNEŞ GÖZLÜKLERİNİN GÖZE VERDİĞİ ZARARLAR KONUSUNDA UYARIDA BULUNDU.
