Yeni Birlik Gazetesi Gündem Hürmüz Boğazı’ndan 57 geminin tahliyesi gerçekleştirildi

Hürmüz Boğazı’ndan 57 geminin tahliyesi gerçekleştirildi

BM'ye bağlı IMO, Hürmüz Boğazı'ndan 57 geminin tahliye çalışmalarında geçtiğini açıkladı.

MUHABİR: Nilay Karakaş Filiz

Birleşmiş Milletler’e bağlı Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), tahliye çabaları kapsamında 23 Haziran’dan bu yana yaklaşık 1100 denizci taşıyan 57 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçtiğini duyurdu.

IMO, 28 Şubat’ta başlayan ABD-İran Savaşı nedeniyle Hürmüz Boğazı’nda ticari gemi geçişlerine kısıtlama getirilmesi sonucu Körfez’de mahsur kalan gemilerin tahliyesine ilişkin başlattığı planı sürdürmekte.

Bugün yayınlanan verilere göre, plan kapsamında 23 Haziran’dan bu yana Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerin sayısı artıyor. Bugün 12, dün 32, 23 Haziran Salı günü ise 13 geminin boğazdan geçtiği belirtiliyor.

IMO Genel Sekreteri Arsenio Dominguez, Hürmüz Boğazı’nda getirilen kısıtlama nedeniyle Körfez bölgesinde mahsur kalan yaklaşık 11 bin denizcinin tahliyesinin tamamlanmasının birkaç hafta sürebileceğini ifade etti.

HÜRMÜZ BOĞAZI (ARŞİV)

HÜRMÜZ BOĞAZI (ARŞİV)