Yeni Birlik Gazetesi Gündem Kördüğüm çözülmedi! Martı TAG kararı 3. kez üst mahkemeye gidiyor

Kördüğüm çözülmedi! Martı TAG kararı 3. kez üst mahkemeye gidiyor

İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, Martı TAG davasında kısmen kabul, kısmen ret kararı vererek uygulamanın erişime kapatılması talebini geri çevirdi.

Daha önce 2 kez İstinaf Mahkemesi'nden dönen Martı TAG uygulamasına ilişkin davada, alt mahkeme yeni kararını verdi. Türkiye genelindeki çok sayıda şoför ve otomobilciler odasının, paylaşımlı yolculuk uygulaması Martı TAG’a karşı açtığı davanın 7. duruşması İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görüldü. Kamuoyunda geniş yankı uyandıran duruşmada mahkeme heyeti, tarafları yakından ilgilendiren kritik bir karara imza attı.

Taksicilerin "Kapatma" Talebine Mahkemeden Vize Çıkmadı

İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası başta olmak üzere, İzmir, Antalya, Gaziantep, Kayseri gibi birçok ilin şoförler odası ve havalimanı taksi kooperatiflerinin müdahil olduğu davada, taksi temsilcileri uygulamanın tamamen erişime engellenmesini talep ediyordu. Ancak alt mahkeme, taksicilerin uygulamanın kapatılmasına yönelik bu talebini reddetti. Davanın kısmen kabulüne, kısmen ise reddine hükmedildi.

Martı TAG Kurucusu Öktem: "Kararı Yeniden İstinaf'a Götürüyoruz"

Duruşmanın ardından açıklamalarda bulunan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, hukuki mücadelenin bitmediğini ve kararın üst mahkemeye taşınacağını belirtti. Öktem, davanın geçmişine atıfta bulunarak şu ifadeleri kullandı:

"Taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebi mahkemece reddedildi. Genel hatlarıyla davanın kısmen kabul, kısmen reddine karar verildi. Hatırlanacağı üzere 2024 yılında verilen benzer bir karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak bozulmuş ve kaldırılmıştı. Bu yeni kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi'nin değerlendirmesine sunacağız. Hukukun üstünlüğüne olan inancımız tam."

TAG Ailesine Teşekkür ve Şeffaflık Vurgusu

Sürecin başından beri kendilerine destek veren geniş kullanıcı ve sürücü kitlesine teşekkür eden Oğuz Alper Öktem, Türkiye'nin en büyük topluluklarından birini oluşturduklarını vurguladı. Öktem, yargı sürecinin sağlıklı bir şekilde işleyeceğine inandıklarını belirterek, kamuoyunu gelişmeler hakkında şeffaf bir şekilde bilgilendirmeye devam edeceklerinin altını çizdi.