Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, Mamak metrosu şantiye alanında gerçekleştirdiği incelemeler sırasında gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu.
Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Yavaş, Cumhuriyet Halk Partisi'nden (CHP) seçildikten sonra Adalet ve Kalkınma Partisi'ne (AK Parti) geçiş yapan belediye başkanlarına yönelik eleştirilerini paylaştı. Seçmen iradesine vurgu yapan Yavaş, halkın sandıktaki tercihine saygı duyulması gerektiğini belirtti.
Seçmen iradesi ve sandık vurgusu
Parti değiştiren belediye başkanlarının kendi seçmenlerine hesap vermesi gerektiğini söyleyen Mansur Yavaş, "Artık o konuda konuşmayacağım. Sonuçta bir seçim yaşanmıştır. Eğer bu seçmen başka bir partiden belediye başkanı seçmek isteseydi seçerdi zaten. Benim yanımdaki ekip arkadaşlarımı seçmiş. Onların gitmeleri kendi tercihi, kendi seçmenlerine hesabını verirler. Bizim bu manada bir kaybımız yok" ifadelerini kullandı.
Siyasi analistlerin değerlendirmelerine göre, 31 Mart 2024 Mahalli İdareler Genel Seçimleri'nde Ankara genelinde yüzde 60,51 gibi rekor bir oy oranıyla yeniden başkan seçilen Mansur Yavaş, elde edilen bu ezici zaferin tüm belediye kadrolarına yönelik bir güven oyu olduğunu hatırlattı. Ankara halkının beş yıllık emeğin karşılığını sandıkta verdiğini belirten Yavaş, odaklarının sadece hizmet üretmek olduğunu dile getirdi.
Mamak metrosu için erken bitirme mesajı
Şantiye sahasındaki incelemeleri sırasında Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin, Kalecik Belediye Başkanı Satılmış Karakoç ve belediye bürokratlarından bilgi alan Yavaş, metronun tamamlanma tarihiyle ilgili de konuştu. Proje müdürünün sözleşme bitim tarihi olarak Ocak 2029'u işaret etmesi üzerine araya giren Yavaş, çalışmaların hızlandırılarak projenin yerel seçimlerden önceki bir tarihe çekilmesi yönünde talimat verdi.
Televizyon kanallarında ve sosyal medyada kendisi hakkında yapılan siyasi spekülasyonlara da yanıt veren ABB Başkanı, suni gündemlerle ilgilenmediğini söyledi. Ankara'ya verilmiş sözleri olduğunu vurgulayan Yavaş, "Herkes kendi kendine bana pay biçiyor. Yorum yapanlar kendi kendilerini yoruyorlar. Açıklamamız gereken bir şey olursa zaten her şeyimiz şeffaf, paylaşırız" diyerek tartışmalara son noktayı koydu.