Osmangazi Belediyesi, vatandaşların daha sağlıklı ve güvenli bir çevrede yaşamlarını sürdürebilmeleri amacıyla ilçe genelinde haşere ve kemirgenlerle mücadelesini aralıksız olarak sürdürüyor.
Halk sağlığını koruma hedefiyle hareket eden ekipler, yıl boyunca planlı ve düzenli ilaçlama faaliyetleri gerçekleştirirken, vatandaşların taleplerine hızlı bir şekilde yanıt vermektedir.
Osmangazi Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü’ne bağlı Haşere ve Kemirgenle Mücadele Birimi, 136 mahallede rögarlar, yağmur suyu ızgaraları, parklar ve kamusal alanlar gibi-risk taşıyan noktaların ilaçlamasını düzenli olarak yapıyor. Yapılan çalışmalarda, Sağlık Bakanlığı onaylı biyosidal ürünler kullanılmakta ve işlemler, yetkili ve sertifikalı personel tarafından titizlikle yürütülmektedir.
Son uygulama, Yenikent Mahallesi’nde gerçekleştirildi. Burada, rögarlar ve yağmur suyu ızgaralarında yapılan ilaçlamalarla haşere yoğunluğunun azaltılması ve olası yayılımın önüne geçilmesi hedeflendi.
Yenikent Mahallesi Muhtarı Nadir Yılmaz, bu süreçte yaptıkları talebin hızlı bir şekilde karşılık bulduğunu belirterek, "Mahallemizdeki rögarlar ve yağmur suyu ızgaralarında ilaçlama çalışmaları yapıldı. Osmangazi Belediyesi’nin hızlı müdahale etmesinden memnunuz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum," dedi.
Osmangazi Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü Haşere ve Kemirgenle Mücadele Ekip Sorumlusu Dilek Yosun, vatandaşlardan gelen talepleri titizlikle değerlendirerek ihtiyaç duyulan noktalarda hızlı müdahalelerde bulunduklarını ifade etti. Yosun, "Son olarak Yenikent Mahallesi’nde gerçekleştirdiğimiz uygulamalarla bölgede gerekli ilaçlama çalışmalarını tamamladık. Halk sağlığını korumaya yönelik mücadelesini kararlılıkla sürdürüyoruz," diye ekledi.
Çevre sağlığı ile ilgili çalışmalar, ilgili mevzuat doğrultusunda, 2010 yılında yapılan yetki devri çerçevesinde büyükşehir belediyeleri tarafından yürütülen sivrisinek ve karasinek ilaçlamaları ile desteklenmektedir. Osmangazi Belediyesi, haşere ve kemirgenlerle mücadele çalışmalarını sürdürürken, 444 16 01 numaralı çağrı merkezi aracılığıyla vatandaşlardan gelen talepleri almaya devam etmektedir.

OSMANGAZİ BELEDİYESİ, VATANDAŞLARIN DAHA SAĞLIKLI VE GÜVENLİ BİR ÇEVREDE YAŞAMLARINI SÜRDÜREBİLMELERİ AMACIYLA İLÇE GENELİNDE HAŞERE İLE KEMİRGENLERLE MÜCADELE ÇALIŞMALARINI ARALIKSIZ SÜRDÜRÜYOR. HALK SAĞLIĞINI KORUMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALAR KAPSAMINDA EKİPLER, YIL BOYUNCA PLANLI VE DÜZENLİ İLAÇLAMA FAALİYETLERİ GERÇEKLEŞTİRİRKEN, VATANDAŞLARDAN GELEN TALEPLERE DE HIZLI ŞEKİLDE YANIT VERİYOR.
