Osmanlı Devleti’nin ikinci kurucusu olarak kabul edilen Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. sene-i devriyesinde Bursa’daki Yeşil Türbe’de düzenlenen programla anıldı.
Program, Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinesinde, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Bursa Valiliği, Bursa İl Müftülüğü, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Bursa 700 Yıl iş birliğinde gerçekleştirildi. Yeşil Külliyesi’nde bulunan Yeşil Türbe’de, Kur’an-ı Kerim tilaveti ile başlayan etkinlikte, Sultan Çelebi Mehmed Han ve tüm şehitler için dua edildi.
Programa, Bursa Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Numan Çakır, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Bursa Vakıflar Bölge Müdürü Dr. Haluk Yıldız, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kâmil Özer, Bursa Muş Eğitim ve Hizmet Vakfı (BUMEV) Başkanı Ahmet Akın ile BUMEV Yönetim Kurulu üyeleri ve pek çok vatandaş katıldı.
Etkinlik sonunda katılımcılara geleneksel pilav ikram edildi. Sultan Çelebi Mehmed Han, kabri başında edilen dualarla vefatının 605. yılında rahmet ve minnetle yad edildi.

DEVLETİ'NİN İKİNCİ KURUCUSU OLARAK KABUL EDİLEN SULTAN ÇELEBİ MEHMED HAN, VEFATININ 605. SENE-İ DEVRİYESİNDE BURSA'DAKİ YEŞİL TÜRBE'DE DÜZENLENEN PROGRAMLA ANILDI. KUR'AN-I KERİM TİLAVETİNİN ARDINDAN DUA EDİLİRKEN, PROGRAMA KATILANLARA PİLAV İKRAMINDA BULUNULDU.
