Yıldırım Belediyesi, Bursa’nın en büyük kentsel dönüşüm projelerinden birine imza atarken, aynı zamanda yeni imar yolları, asfalt, kaldırım, parke ve bordür çalışmaları ile ilçedeki ulaşımı daha konforlu ve güvenli hale getiriyor.
Daha yaşanabilir bir şehir hedefiyle çalışmalarına devam eden Yıldırım Belediyesi, 2025 yılında 18 bin 420 ton asfalt serimi gerçekleştirdi. 2026 yılı asfalt sezonunun başlamasıyla birlikte, bu yılın ilk 5 ayında 4 bin 985 ton asfalt serimi yapıldı. Ayrıca, 16 bin 245 metrekare parke ve 7 bin 700 metre bordür döşemesi gerçekleştirildi. İlçedeki ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla açılan yeni imar yolları kapsamında son 5 ayda bin 135 metre imar yolu da inşa edildi.
Bütüncül yaklaşım
Ulaşımın, şehirlerin yaşanabilirlik parametrelerinden biri olduğunu belirten Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Kentsel dönüşüm alanında Bursa’da ve Türkiye’de örnek gösterilen bir kurum haline geldik. Bu başarının temelinde kentsel dönüşümü bütüncül bir yaklaşımla gerçekleştirmemiz yatıyor. Biz sadece binaları dönüştürmüyoruz; yeni ulaşım arterleri, konforlu yollar, sosyal tesisler, yeşil alanlar ve kütüphaneler ile şehrimizi dönüştürüyoruz" dedi.
Ulaşım rahatlıyor
Yıldırım’ın yüzölçümünün nüfusuna oranla düşük olduğunu ve bu durumun çalışmaları zorlaştırdığını ifade eden Başkan Yılmaz, "Göreve başlarken bu gerçekleri en ince detayına kadar hesapladık. Yıldırım’ın güvenli, modern konutların yanı sıra gelişmiş bir ulaşım ağına da ihtiyacı var. Bu farkındalıkla, görev sürecimiz boyunca 185 bin metrekare yeni imar yolu açtık ve 340 bin ton asfalt, 100 bin metre bordür, 295 bin metrekare parke çalışması gerçekleştirdik. Yaz sezonu ile birlikte ulaşım çalışmalarımıza hız vererek, hemşehrilerimizin yaşamını kolaylaştırmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.

YILDIRIM BELEDİYESİ, BİR TARAFTAN BURSA’NIN EN BÜYÜK KENTSEL DÖNÜŞÜM HAMLESİNİ GERÇEKLEŞTİRİRKEN; BİR TARAFTAN DA YENİ İMAR YOLLARI, ASFALT, KALDIRIM, PARKE VE BORDÜR ÇALIŞMALARIYLA İLÇEDEKİ ULAŞIMI DAHA KONFORLU VE GÜVENLİ HALE GETİRİYOR.