İstanbul'un önemli kültür kurumlarından Salt Beyoğlu, güncel sanat dünyasının dikkat çeken projelerinden biri olan "Barajdan Sızanlar" sergisi kapsamında anlamlı bir etkinliğe ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Sergi seçkisinde eseriyle yer alan sanatçı Yelta Köm, 26 Haziran Cuma günü gerçekleştireceği söyleşiyle sanatseverlerle bir araya gelecek. Düzenlenecek olan bu özel konuşma programı, sanatçının uzun yıllara yayılan üretim süreçlerine ve eserlerinin arka planındaki kavramsal katmanlara ışık tutacak.
Kentsel Gözetim Bürosu'ndan Hep Seninleydim projesine uzanan süreç
Sanatçı Yelta Köm gerçekleştireceği söyleşide, ilk olarak 2020 yılında üzerinde çalışmaya başladığı disiplinlerötesi projesi "Kentsel Gözetim Bürosu"ndan yola çıkacak. Sanatçı, bu araştırmasından evrilerek mevcut "Barajdan Sızanlar" sergisinde ziyaretçilere sunulan "Hep Seninleydim" isimli güncel yapıtına uzanan süreçteki sanatsal pratiğini, dönüşümlerini ve estetik yaklaşımlarını dinleyicilerle paylaşacak.
Etkinlik boyunca gözetim ağlarının toplumsal etkileri, kurgusal gerçekliklerin inşası, Beyoğlu'nun tarihsel haberleşme ağları ve Dicle Nehri çevresindeki baraj coğrafyalarının ekopolitik yapısı masaya yatırılacak. Söyleşide aynı zamanda, Köm'ün de aktif bir üyesi olduğu "Arazi Kolektifi" çatısı altında üretilen projeler referans alınarak toprak, arşiv, mekansal bellek ve çevre tarihi arasındaki çok boyutlu ilişkiler derinlemesine ele alınacak.