Fenerbahçe’de hareketli geçen olağanüstü seçimli genel kurulun ardından, teknik direktörlük bilmecesinin perde arkasına dair ilk resmi açıklama tecrübeli teknik adam Aykut Kocaman’dan geldi. Kocaman, yönetim belirleme sürecinde yaşananları ve taraflar arasında aniden kesilen iletişimi anlattı.
Gece Yarısı Kopan İletişim: "Haberleri Medyadan Öğrendim"
Sarı-lacivertli kulübün efsane isimlerinden Aykut Kocaman, Mayıs ayı başında Aziz Yıldırım’ın davetiyle başlayan ve Oğuz Çetin ile birlikte yürüttükleri yoğun planlama mesaisinin nasıl sonlandığını açık yüreklilikle paylaştı. Görüşmelerin uzlaşı arayışıyla devam ettiği sırada beklenmedik bir kopuş yaşandığını belirten tecrübeli çalıştırıcı, süreci şu sözlerle aktardı:
"Son bir aylık zaman zarfına ilişkin, kamuoyunda yer alan kimi yanıltıcı haberler ve yorumlardan sonra gördüğüm lüzum üzerine açıklama ihtiyacı doğmuştur. 1 Mayıs 2026 Cuma günü Sayın Aziz Yıldırım'ın daveti üzerine başlayan ve sonrasında resmi bir paydaşı olmadığım bu süreçte; Sayın Oğuz Çetin'le Fenerbahçe'nin sezon planlaması, transfer tercihleri ve mevcut oyuncu dengesi üzerine kapsamlı, yoğun ve uyumlu bir çalışmamız olmuştur. Ancak finalde teknik kadro değerlendirmesi sırasında uzlaşı zemini arayışımız sürerken 16 Haziran Salı gecesi saat 23.58'de Oğuz Çetin'le yaptığımız ve iyi dileklerle bitirdiğimiz telefon görüşmesi sonrası ansızın iletişim kesilmiştir. Ertesi gün Fenerbahçe Yönetim Kurulu'nun bir tercihte bulunduğu yönündeki haberler kamuoyuna medya aracılığıyla yansımış ve tarafım da bu yolla bilgi sahibi olmuştur."
"Sorumluluk Tamamen Yönetimindir"
Futbolda idari tercihlerin ve sonuçların doğrudan yönetim kurullarına ait olduğunu vurgulayan Kocaman, genel kurul üyelerinin oylarıyla göreve gelen iradeye saygı duyulması gerektiğinin altını çizdi. Başarı ya da başarısızlık faturasının adresini net bir dille çizen deneyimli teknik adam, şöyle devam etti:
"Çeşitli vesilelerle daha önce dile getirdiğim gibi, 'Bir spor kulübündeki başarı ve başarısızlıklardaki en büyük pay yönetimlerindir. Çünkü her şey onların kararları ve tercihleriyle şekillenir.' Burada çeşitli vaatlerle Fenerbahçe kongre üyelerinin onayını almış yönetim, tercihlerini kullanmıştır. Seçilmiş iradenin tercihleri ile ilgili sorun olamaz. Tercih edilen İsmail Kartal ve ekibine başarılar diliyorum. Bununla birlikte unutulmasın ki; gerek yıllar içerisinde gerekse de son dönem özelinde şahıslara olan kırgınlığım Fenerbahçe sevgimin önüne hiçbir zaman geçmemiştir. Fenerbahçe'nin menfaatlerinin her şeyden önce gelmesi bilinciyle, bu zorlu süreçte başarılı olunmasını canı gönülden temenni ediyorum."