Kuantum teknolojileri ile Türkiye'nin savunma sanayii hedefleri güçleniyor
Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, SSB Kuantum Programı ile Türkiye'nin teknolojik bağımsızlığına yönelik güçlü bir vizyon geliştirdiklerini duyurdu. Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) tarafından düzenlenen toplantıda, kuantum teknolojilerinin savunma sanayii için stratejik önemi ele alındı.
Toplantıda yer alan isimler
SSB Kuantum Programı’nın tanıtıldığı etkinlikte, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol, HAVELSAN Genel Müdürü Mehmet Akif Nacar, ROKETSAN Genel Müdürü Murat İkinci ve Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) mensupları gibi önemli isimler yer aldı. Etkinlikte, Ar-Ge ve Teknoloji Yönetimi Daire Başkanlığı tarafından yapılan sunumların ardından, Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş. (STM) Türkiye Kuantum Platformu hakkında bilgi verdi.
Savunma sanayii stratejileri
Haluk Görgün, kuantum teknolojilerinin hesaplama, algılama ve haberleşme alanlarındaki yeni nesil kabiliyetlerinin savunma teknolojilerinin geleceğini şekillendireceğini ifade etti. Dünya genelinde yeni bir teknoloji yarışının içinde olduklarını belirten Görgün, "Çalışmalarımızın yenilikçi yaklaşımları ile savunma sanayiinde elde ettiğimiz başarılar, ürünlerimizin uluslararası alanda tercih edilebilir olmasını sağlıyor," dedi.
Teknolojik bağımsızlık ve gelişim
Türkiye'nin son 23 yılda önemli bir dönüşüm geçirdiğini vurgulayan Görgün, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde yerli üretim gücünün arttığını belirtti. Görgün ayrıca, kuantum teknolojileri alanındaki hedeflerinin Türkiye'yi bu alanda yön verici ülkeler arasına taşımak olduğunu açıkladı.
Üniversitelerin rolü ve iş birlikleri
YÖK Başkanı Erol Özvar, kuantum hesaplaması, algılaması ve haberleşmesi alanlarında nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi için üniversitelerle iş birliğine önem verdiklerini ifade etti. Özvar, hedeflerinin savunma sanayinin ihtiyaç duyduğu bilgi ve teknoloji üretimi için güçlü bir üniversite-sektör iş birliği sağlamak olduğunu söyledi.
Kuantuum ekosistemine katkı sunacak üniversiteler
Toplantı sonunda imzalanan protokolle, kuantum teknolojileri alanında 11 üniversitenin katkı sunması hedefleniyor. Bu üniversiteler arasında Ankara Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi bulunuyor. Protokol aracılığıyla ülkemizin kuantum teknolojileri alanındaki araştırma kapasitesi artırılacak.

CUMHURBAŞKANLIĞI SAVUNMA SANAYİİ BAŞKANI HALUK GÖRGÜN, KONUŞMA YAPTI
