Orman Genel Müdürlüğü (OGM), Adana’nın Sarıçam ilçesinde meydana gelen yangında yenilikçi dron sisteminin başarıyla kullanıldığını duyurdu.
OGM, resmi sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, bu sistemin özellikle henüz büyüme evresine geçmemiş yangınlarda müdahaleyi kolaylaştıracağını belirtti. Dron sisteminin, zorlu arazi şartlarında kara ekiplerine destek sağlarken, ulaşılması güç noktalara kısa sürede erişim imkanı sunacağını vurguladı.
Ayrıca, bu yenilikçi sistemin yangının ilerleme istikametinde köpük ve retardant uygulayarak yayılımı yavaşlatabileceği, böylece müdahale kapasitesini artıracağı ve personel güvenliğini önemli ölçüde yükselteceği ifade edildi.
Müdürlük, açıklamasında teknolojik yetkinliklerin nitelikli insan kaynağı ile birleştirildiği, Yeşil Vatan savunmasında inovatif çözümlerle ormanların korunmaya devam edeceği mesajını verdi.

ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (OGM), ADANA'DA MEYDANA GELEN YANGINDA YENİLİKÇİ DRON SİSTEMİNİN BAŞARIYLA KULLANILDIĞINI DUYURDU.
