Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni düzenleme kapsamında, kafe ve restoranlarda ayrıntılı menü dönemi 1 Temmuz itibarıyla resmen hayata geçiyor.
Sağlıklı ve bilinçli tüketimi teşvik etmeyi hedefleyen bu adımla birlikte, işletmeler yiyecek ve içeceklerin bileşenlerini şeffaf bir şekilde tüketiciye sunmakla yükümlü olacak.
Yeni uygulamayla, müşterilerin garsondan şefe kadar uzanan "Yemeğin içinde ne var?" şeklindeki soruları ortadan kalkarken, menüler klasik basılı listelerin yanı sıra yazı tahtaları, broşürler, dijital ekranlar veya karekod (QR) sistemleri üzerinden de vatandaşların erişimine açılacak.
ZİNCİR RESTORANLARA ÖNCELİK VE KADEMELİ GEÇİŞ TAKVİMİ
Düzenlemenin getirdiği yenilikler sayesinde alerjisi olanlar ya da hayvansal ürün tüketmek istemeyen müşteriler, yiyeceklerin tüm mikro ve makro bileşenlerini görebilecek. Uygulama takvimine göre, ulusal düzeyde faaliyet gösteren zincir restoranların 1 Temmuz tarihine kadar yeni sisteme tamamen entegre olması zorunlu tutuldu.
Yeme içme sektörünün genelini oluşturan diğer bağımsız kafe, lokanta ve esnaf işletmelerinin ise geçiş sürecinde mağduriyet yaşamaması adına yeni düzenlemeyi kademeli bir planlama doğrultusunda hayata geçirecekleri bildirildi.