Yeni Birlik Gazetesi Yaşam Kütahya Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920 hizmete açıldı

Kütahya Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920 hizmete açıldı

Kütahya'da Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920, İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik'in katılımıyla açılış töreni gerçekleştirildi.

Kütahya Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920 hizmete açıldı

Kütahya'da, Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920, İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik’in katıldığı törenle açıldı.

Açılış programına Ali Çelik'in yanı sıra Kütahya Valisi Musa Işın, Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç, il protokolü, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Bağımlılıkla mücadele vurgusu

İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik, konuşmasında bağımlılığın günümüzde önemli bir sorun haline geldiğini vurgulayarak, yalnızca uyuşturucu, sigara ve alkol değil, teknoloji bağımlılığının da gençleri tehdit ettiğini ifade etti. Bağımlılıkla mücadelede devlet kurumlarının önemli rol oynadığını kaydeden Çelik, “Bu mücadelenin sadece güvenlik boyutuyla sınırlı kalmaması gerekiyor” dedi.

Çelik, “Gençlerimizin güvenli alanlarda vakit geçirebileceği merkezlerin yaygınlaştırılması büyük önem taşıyor. Üç yıl önce temelleri atılan bu merkez, bugün hizmete açıldı.” şeklinde konuştu.

Toplumun ortak mücadelesi

Kütahya Valisi Musa Işın ise uyuşturucu meselesinin toplumun geleceğine yönelik bir tehdit oluşturduğunu belirtti. Aileler, eğitim kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının bu konuda aktif rol üstlenmesi gerektiğini vurguladı. Yeşilay’ın 106 yıllık geçmişiyle bağımlılıkla mücadelede önemli çalışmalar yaptığını ifade eden Işın, merkezin 2026 Bağımsızlık Yılı vizyonu kapsamında açıldığını kaydetti.

Bağımlılık sorununa dikkat çekildi

Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç, bağımlılığın bireylerden ailelere kadar geniş bir etki alanına sahip olduğunu belirtti. Bağımlılıkla mücadelede Yeşilay'ın eğitim, önleme ve rehabilitasyon çalışmalarını sürdürdüğünü ifade eden Dinç, toplumun birlik ve beraberliğini etkileyen bu sorunun ortak bir çaba ile aşılması gerektiğini vurguladı.

Gençler için güvenli bir sosyal alan

Kütahya Yeşilay Gençlik Merkezi, gençlerin eğitim, kişisel gelişim, sanat ve spor faaliyetlerinden yararlanabileceği çeşitli alanlar sunuyor. Merkezin, gençlerin üretken ve sağlıklı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlaması hedefleniyor. Kafe1920 ise gençler ve vatandaşlar için güvenli bir sosyal buluşma noktası olarak faaliyet gösterecek.

Konuşmaların ardından protokol üyeleri tarafından açılış kurdelesi kesildi ve ardından katılımcılar merkezin olanakları hakkında bilgi aldı.

Kütahya Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920 hizmete açıldı

Kütahya Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920 hizmete açıldı