Alanya Belediyesince düzenlenen Ödüllü Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası kapsamında 3 ayda 572 litre atık yağ geri dönüşüme kazandırıldı. Bu yıl, bir önceki yıla göre yaklaşık 2,5 kat daha fazla atık yağ toplanmasıyla dikkat çekti.
Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından yürütülen 'Bitkisel Atık Yağların Kaynağında Ayrı Toplanması Projesi' çerçevesinde gerçekleştirilen kampanya, 25 Şubat 2026 - 25 Mayıs 2026 tarihleri arasında yapıldı. Bu süreçte, 51 çevre duyarlılığı yüksek vatandaş katılım gösterdi ve toplam 572 litre bitkisel atık yağ toplanarak geri dönüşüm sistemine kazandırıldı.
Kampanya süresince toplanan yağlar, Alanya Belediyesi’nin sözleşmeli olduğu Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış bitkisel atık yağ toplama firmasına teslim edildi. Katılımcılar, her 5 litre atık yağ karşılığında 1 litre yeni bitkisel yağ ile ödüllendirildi. 2026 yılı kampanyasında toplanan miktar, 2025 yılına göre yaklaşık 2,5 kat artış göstererek önemli bir başarı sağladı.
Kampanya sonuçları, Alanya’da çevre dostu uygulamalara yönelik farkındalığın ve vatandaş katılımının artış gösterdiğini ortaya koyuyor. Geri dönüşüme kazandırılan atık yağ miktarındaki artış, sürdürülebilir çevre yönetimi hedefleri doğrultusunda yürütülen çalışmalara işaret ediyor.
Uzmanlar, bitkisel atık yağların lavaboya veya kanalizasyon sistemlerine dökülmesinin, su kaynaklarını kirletme riskine dikkat çekiyor. Sadece 1 litre atık yağ, yaklaşık 1 milyon litre içme suyunu kirletebiliyor. Bu durum, su canlılarının yaşamını tehdit etmekte ve altyapı sistemlerinde ciddi sorunlara yol açmaktadır. Bu nedenle, bitkisel atık yağların kaynağında ayrı toplanarak lisanslı geri dönüşüm süreçlerine dahil edilmesi kritik bir önem taşımaktadır.
Alanya Belediyesi, çevresel sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda atık yönetimi, geri dönüşüm ve sıfır atık uygulamalarını kararlılıkla sürdürmeye devam ederken, vatandaşların çevre bilincini artırmaya yönelik eğitim, etkinlik ve kampanyalarını da sürdürmeyi planlıyor.

ALANYA BELEDİYESİ TARAFINDAN DÜZENLENEN ÖDÜLLÜ BİTKİSEL ATIK YAĞ TOPLAMA KAMPANYASI KAPSAMINDA 3 AYDA 572 LİTRE ATIK YAĞ GERİ DÖNÜŞÜME KAZANDIRILDI. KAMPANYA, BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE YAKLAŞIK 2,5 KAT DAHA FAZLA ATIK YAĞ TOPLANMASIYLA DİKKAT ÇEKTİ.
