Karabük’te tarım alanlarında önemli ürün kayıplarına yol açan kahverengi kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele kapsamında faydalı samuray arıcıkları doğaya salındı.
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi çerçevesinde gerçekleştirilen bu çalışma, Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü ekipleri ile Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü arasında ortak bir iş birliği ile hayata geçirildi.
Çalışmalara, İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Ismail Özarslan ve il ile ilçe müdürlüklerinde görevli teknik personel de katıldı.
Kahverengi kokarca zararlısının doğal düşmanı olan samuray arıcıkları, belirlenen lokasyonlarda doğaya bırakıldı. Yapılan açıklamada, biyolojik mücadele çalışmalarının tarımsal üretimin korunması, kimyasal mücadeleye olan ihtiyacın azaltılması ve çevre koruma açısından büyük önem taşıdığı vurgulandı. Ayrıca, kahverengi kokarca ile mücadele çalışmalarının ilerleyen süreçte de devam edeceği belirtildi.

KARABÜK'TE TARIM ALANLARINDA ÖNEMLİ ÜRÜN KAYIPLARINA NEDEN OLAN KAHVERENGİ KOKARCA ZARARLISINA KARŞI BİYOLOJİK MÜCADELE KAPSAMINDA FAYDALI "SAMURAY ARICIKLARI" DOĞAYA BIRAKILDI.
