Ordu’nun Kumru ilçesindeki Düzoba Yaylası’nda, bölgede yalnızca Kırkızlar mevkisinde görülen orman gülleri çiçek açtı. Bu yıl, yayla çevresindeki sarı renkte açan orman güllerinin aksine, Kırkızlar mevkisinde görülen güllerin rengi dikkat çekiyor.
Karadeniz’in birçok bölgesinde sarı renkte açan orman gülleri, Kumru ilçesinde farklı bir özellik gösteriyor. Bölge halkı, bu farklılığın yıllardır anlatılan bir hikayeyle ilişkilendirildiğini ifade ediyor. Anlatılan hikayeye göre, kırk kız kardeş arasında çıkan bir anlaşmazlık sonucu yaşanan olayların ardından bu çiçeklerin kırmızı renge büründüğüne inanılıyor. Bu nedenle bölge, 'Kırkızlar' adıyla anılmakta.
Kırkızlar mevkisinde yetişen kırmızı orman gülleri, hem görüntüsü hem de kokusuyla doğaseverlerin ve fotoğraf tutkunlarının ilgi odağı haline geliyor. Her yıl belirli dönemlerde açan bu çiçekler, bölgenin doğal güzelliklerini sergiliyor.
Bölge sakinleri, hem doğal yapının korunması hem de bu nadir güzelliklerin gelecek nesillere aktarılması için Kırkızlar mevkisinin koruma altına alınmasını talep ediyor.

ORDU'NUN KUMRU İLÇESİNDEKİ DÜZOBA YAYLASI'NDA, BÖLGEDE YALNIZCA KIRKIZLAR MEVKİSİNDE GÖRÜLEN ORMAN GÜLLERİ ÇİÇEK AÇTI.
