Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, Ergene ilçesi Velimeşe Mahallesi'nde güvenlik gerekçesiyle kapatılan hemzemin geçidin ardından yeni bir alternatif yol çalışmasını tamamlayarak vatandaşların kullanımına sundu.
Velimeşe Mahallesi’nde, valilik kararı ile kapatılan hemzemin geçidin ardından bölge ulaşımının aksamaması amacıyla başlatılan alternatif yol çalışmaları sona erdi. Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ekiplerince inşa edilen ve Çorlu Caddesi ile İstasyon Caddesi’ni birbirine bağlayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Tatar Yolu Caddesi, trafiğe açıldı.
Hemzemin geçidin kapatılmasının ardından bölgedeki araç ve tren trafiğinin oluşturduğu risk nedeniyle Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, ulaşımın kesintisiz sürmesi için alternatif güzergâh planlamasını hızlı bir şekilde gerçekleştirdi. Ulaşım Dairesi Başkanlığı, trafik akışı ve güvenlik tedbirleri belirlerken, Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ekipleri yol yapım çalışmalarını gerçekleştirdi.
Çalışmalar kapsamında, 9 metre genişliğinde inşa edilen yolun zemin güçlendirmesi için 4,850 ton taş dolgu ve mekanik malzeme kullanıldı. Altyapı çalışmalarının ardından güzergâha 2,050 ton sıcak asfalt serildi. Ayrıca, sürüş güvenliğini artırmaya yönelik çeşitli düzenlemeler de yapıldı. Çorlu Caddesi kesişiminde 200 metre bordür kullanılarak kavşak düzenlemesi gerçekleştirildi ve alternatif güzergâhta yatay ve düşey trafik işaretlemeleri tamamlandı. Toplu taşıma güzergâhları da yeni yola entegre edildi.
Öte yandan, Velimeşe’de ulaşım sorununa kalıcı çözüm sunması planlanan 'Ergene İlçesi Velimeşe Mahallesi Km:141+866 Hemzemin Geçidi Üzerine Katlı Kavşak Uygulama Projesi'nin, Karayolları Genel Müdürlüğü’nde onay aşamasında olduğu bildirildi.

ÖTE YANDAN, VELİMEŞE’DE ULAŞIM SORUNUNA KALICI ÇÖZÜM SUNMASI PLANLANAN "ERGENE İLÇESİ VELİMEŞE MAHALLESİ KM:141+866 HEMZEMİN GEÇİDİ ÜZERİNE KATLI KAVŞAK UYGULAMA PROJESİ"NİN KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDE ONAY AŞAMASINDA OLDUĞU BELİRTİLDİ.
