Yeni Birlik Gazetesi Gündem Afrika sıcakları Türkiye'yi vuruyor! İşte 40 dereceyi aşacak iller

Afrika sıcakları Türkiye'yi vuruyor! İşte 40 dereceyi aşacak iller

Afrika kaynaklı sıcak hava dalgası yeni haftada Türkiye'yi etkisi altına alacak. Bazı illerde hava sıcaklığı 40 derecenin üzerine çıkacak.

Afrika üzerinden Balkanlar'a ulaşan sıcak hava dalgası yeni haftada Türkiye'yi etkisi altına alacak. Birçok kentte sıcaklıklar mevsim normallerini aşarken, Şanlıurfa'da termometrelerin 42 dereceye kadar yükselmesi bekleniyor.

Yeni haftada sıcaklıklar belirgin şekilde artacak

Türkiye, yeni haftaya etkisini artıracak sıcak hava dalgasıyla başlayacak. Meteorolojik değerlendirmelere göre Afrika kökenli sıcak hava sistemi Balkanlar üzerinden yurda giriş yapacak ve özellikle haftanın ilk dört gününde birçok bölgede hava sıcaklıklarını hissedilir seviyede yükseltecek.

Uzmanlar, batı ve güney kesimlerde sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerine çıkacağını, bunaltıcı havanın özellikle öğle saatlerinde etkisini artıracağını belirtiyor.

Etkisini dört gün boyunca sürdürecek

Tahminlere göre sıcak hava dalgası pazartesi gününden itibaren etkisini göstermeye başlayacak. Salı, çarşamba ve perşembe günlerinde de yurt genelinde yüksek sıcaklıkların devam etmesi bekleniyor.

Avrupa'da son günlerde etkili olan aşırı sıcakların etkisini yitirmesiyle birlikte aynı sistemin uzantısı niteliğindeki Afrika kaynaklı sıcak hava Türkiye'ye ulaşacak. Ancak uzmanlar, Avrupa'da görülen rekor seviyedeki sıcaklıkların Türkiye'de aynı şiddette beklenmediğini ifade ediyor.

Bazı şehirlerde sıcaklık 40 dereceyi geçecek

Tahminlere göre önümüzdeki günlerde bazı illerde beklenen en yüksek sıcaklıklar şöyle olacak:

İstanbul: 32-34 derece

Ankara: 34-37 derece

İzmir: 35-38 derece

Edirne: 37-39 derece

Bursa: 34-36 derece

Antalya: 35-37 derece

Erzurum: 30-32 derece

Şanlıurfa: 40-42 derece

Özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi ile Ege ve Marmara'nın bazı kesimlerinde sıcaklıkların bunaltıcı seviyelere ulaşması bekleniyor.

Uzmanlardan sıcak hava uyarısı

Yetkililer, yüksek sıcaklıkların etkili olacağı günlerde vatandaşların özellikle 11.00 ile 16.00 saatleri arasında doğrudan güneş altında uzun süre kalmamaları gerektiğini vurguluyor. Yaşlılar, kronik rahatsızlığı bulunanlar ve çocukların sıcak havaya karşı daha dikkatli olması istenirken, bol sıvı tüketilmesi ve zorunlu olmadıkça güneş altında uzun süre kalınmaması tavsiye ediliyor.