Yeni Birlik Gazetesi Politika Bakan Kurum, Londra’da enerji dönüşümü diyaloğu toplantısına katıldı

Bakan Kurum, Londra’da enerji dönüşümü diyaloğu toplantısına katıldı

Bakan Murat Kurum, enerji dönüşümü toplantısında elektrifikasyon hedeflerine vurgu yaparak adil kalkınmanın önemini belirtti.

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra'da düzenlenen Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı'na katıldı. Toplantıda, 2035 yılına kadar elektrifikasyonda %35 hedefinin uluslararası kuruluşlar ve iş dünyası tarafından desteklendiğini dile getiren Bakan Kurum, şu ifadeleri kullandı: "Temiz enerji dönüşümü, aynı zamanda adil bir kalkınma meselesidir. Eğer bu dönüşüm finansman adaletiyle desteklenmezse, iklim çözümü yeni bir kalkınma eşitsizliğine dönüşebilir."

Bakan Kurum, etkinliğin ikinci gününde Uluslararası Enerji Ajansı ile iş birliğine vurgu yaparak, "İklim diplomasisinin en büyük ihtiyacı, ölçülebilir yol haritalarıdır. Bu yüksek düzeyli diyaloglar, COP31’e giden yolda ortak iradeyi güçlendirmek açısından önemli," dedi.

Ayrıca Bakan Kurum, Paris'te gerçekleşen ilk toplantıda elektrifikasyonun önemli bir gündem maddesi olduğunu hatırlatarak, "Finansmanı kalkınma hakkından, yenilenebilir enerjiyi şebeke yatırımlarından koparamayız," ifadelerini kullandı. Hedefin, 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin %35'inin elektrikle karşılanmasını öngördüğünü belirtti.

Bakan Kurum, şirketlerden gelen destekle ilgili olarak, "Ankete katılan şirketlerin %90’ı, 2035 yılına kadar faaliyetlerini elektrifikasyon çerçevesinde dönüştürmeyi planlıyor. Bu, reel ekonominin hedefe hazır olduğunu gösteriyor," dedi.

Bakan Kurum konuşmasında, gelecek hedeflerini de paylaştı: "Binalarda enerji tüketim yoğunluğunu 2035'e kadar %25 azaltmak ve atık artışını %50 indirmek istiyoruz. Şehirleri, binaları ve günlük hayatı dönüşüm zincirinin parçaları olarak görüyoruz."

COP31 BAŞKANI VE ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANI MURAT KURUM, LONDRA İKLİM EYLEMİ...

COP31 BAŞKANI VE ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANI MURAT KURUM, LONDRA İKLİM EYLEMİ HAFTASI KAPSAMINDA BAŞLAYAN ETKİNLİKLERİN İKİNCİ GÜNÜNDE, COP31 BAŞKANLIĞI VE ULUSLARARASI ENERJİ AJANSI ORTAKLIĞINDA DÜZENLENEN ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ DİYALOĞU İKİNCİ TOPLANTISI’NA KATILDI.

COP31 BAŞKANI VE ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANI MURAT KURUM, LONDRA İKLİM EYLEMİ...