Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kerbela olayının yıl dönümünde yaptığı konuşmada, "Hicri 61 yılının 10 Muharrem gününde bedenler bir bir toprağa düşse de hak ve hakikat yere düşmemiştir" dedi. Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması programında yaptığı konuşmada, bu mübarek ayda yapılan ibadetlerin Allah katında kabul olmasını diledi.
Kerbela olayının üzerinden 14 asır geçmesine rağmen acıların hala taze olduğunu belirten Erdoğan, "Müslümanlar olarak yarın inşallah Aşure Günü’nü idrak edeceğiz. Şehadetlerinin 1387’nci sene-i devriyesinde Hazreti Hüseyin Efendimizi ve 70’i aşkın yol arkadaşını rahmetle ve hürmetle yad ediyorum" dedi. Cumhurbaşkanı, Kerbela’nın hüznünü hâlâ kalplerinde hissettiklerini vurguladı.
Erdoğan, ayrıca nifak tohumlarına karşı dikkatli olunması gerektiğine değinerek, "Rabbimizin ‘Ey müminler, hepiniz birlikte Allah’ın ipine sımsıkı sarılın ve ayrılığa düşmeyin’ emiri, nifak girişimlerine karşı en güçlü kalkanımızdır" ifadesini kullandı.
Türkiye’nin yönetim anlayışını da aktaran Erdoğan, inanç, mezhep veya dünya görüşünden bağımsız olarak bütün vatandaşlara eşit muamele ettiklerini belirtti. Alevi Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı’nın kurulduğu bilgisini veren Erdoğan, cemevlerine yapılan destekleri de anlattı ve Alevi vatandaşlarla olan ilişkilerine değindi.
Konuşmasının sonunda Hazreti Hüseyin Efendimizi ve Kerbela şehitlerini anan Erdoğan, birlik ve beraberliğin güçlenmesine vesile olmasını diledi ve katılımcılara teşekkür etti.

CUMHURBAŞKANI RECEP TAYYİP ERDOĞAN, CUMHURBAŞKANLIĞI KÜLLİYESİ'NDE DÜZENLENEN MAH-I MUHARREM ORUÇ AÇMA LOKMASI PROGRAMINA KATILDI.
