Yeni Birlik Gazetesi Politika Enerji bakanı bayraktar, londradaki enerji dönüşümü toplantısında önemli mesajlar verdi

Enerji bakanı bayraktar, londradaki enerji dönüşümü toplantısında önemli mesajlar verdi

Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da enerji dönüşümü ve güvenliği üzerine önemli açıklamalarda bulundu.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da katıldığı COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında önemli mesajlar verdi. Bayraktar, "Antalya’daki COP31’e doğru ilerlerken mesajımız nettir: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir. Dirençli bir gelecek; daha temiz, daha çeşitli, yüksek düzeyde birbirine bağlı ve güvenli enerji sistemlerine dayanmaktadır. Türkiye, ortak geleceğimize liderlik etmeye, iş birliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazırdır" dedi.

Bakan Bayraktar, İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısına katıldı. Toplantıya COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ve farklı ülkelerden bakanların yanı sıra Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol da moderatörlük yaptı.

Bayraktar, konuşmasında son yılların Covid-19 salgını, tedarik zincirindeki aksamalar, ticaret savaşları, doğal afetler, Ukrayna ve İran’daki savaş ile petrol ve doğal gaz piyasalarındaki arz şokları gibi birbiri ardına gelen krizlere dikkat çekti. "Bu bölgesel çatışmalar, hiçbir zaman sadece tek bir coğrafyayla sınırlı kalmamaktadır. Sonuçları tüm küresel ekonomide hissedilmektedir. Enerji sektörü bu bakımdan en kırılgan sektörlerin başında gelmektedir. Bu nedenle enerji güvenliği bir kez daha tartışmaların merkezine yerleşmiştir" dedi.

Bakan Bayraktar, tüketimdeki ani artışla birlikte "elektrik çağına" girildiğini vurgulayarak, "Geçtiğimiz yıl küresel enerji talebi yüzde 1,3 oranında büyüdü, elektrik talebi ise bu hızın iki katından fazla artış gösterdi. Bu devasa artış, elektrikli araçlar, veri merkezleri ve artan soğutma talebi gibi faktörlerden kaynaklanmaktadır" diye konuştu.

"Enerji güvenliği ve iklim eyleminin el ele ilerlemesi gereken günümüzün çetin gerçekleriyle daha uyumlu, daha dirençli ve daha kapsayıcı yeni bir piyasa tasarımına ihtiyaç vardır. Biz bu dönüşümü bir fırsat olarak görüyoruz. 2035 yılı için net bir vizyon ortaya koyduk. Yakın zamanda duyurulan hedeflerimiz arasında, 2035 yılına kadar küresel nihai enerji tüketiminde elektriğin payını yüzde 35’e çıkarma hedefi bulunmaktadır" ifadelerini kullandı.

Bakan Bayraktar, Türkiye’nin yenilenebilir enerji kapasitesini üç katına çıkarma planları olduğunun altını çizerek, "Bunun için yaklaşık 30 milyar dolarlık yatırıma ihtiyacımız var. Yenilenebilir enerjideki bu devasa artışı desteklemek amacıyla, 40 GW’lık bir HVDC (Yüksek Gerilim Doğru Akım) iletim koridoru ile ulusal elektrik şebekemizi modernize ediyoruz. Bu yeni şartlar; daha akıllı şebekeler, daha fazla dijitalleşmiş sistemler ve daha güçlü iletim ile dağıtım ağlarına yatırım gerektirmektedir" dedi.

Bölgesel bir üretim merkezi olma hedeflerini de vurgulayan Bakan Bayraktar, "Bu nedenle kendimizi, güneş panelleri, rüzgâr türbini bileşenleri ve akıllı elektrik ekipmanları gibi temiz enerji teknolojileri için bir üretim merkezi olarak konumlandırıyoruz" diye ekledi.

Kritik minerallere de dikkat çeken Bakan Bayraktar, Türkiye’nin bu alanda da önemli bir rol oynayabileceğini belirtti. "Bu zorluğun üstesinden gelmek için teknoloji odaklı ülkelerle ve lider firmalarla iş birliği yapıyoruz" dedi.

Bakan Bayraktar, en temiz enerjinin "tüketilmeyen enerji" olduğunu vurgulayarak, "2030 yılına kadar enerji verimliliği için 20 milyar dolarlık yatırımı harekete geçirmeyi planlıyoruz. Antalya’daki COP31’e doğru ilerlerken net mesajımız; enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir. Türkiye, ortak geleceğimize liderlik etmeye, iş birliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazırdır" ifadelerini sonlandırdı.

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI ALPARSLAN BAYRAKTAR, İNGİLTERE’NİN BAŞKENTİ LONDRA İKLİM EYLEMİ...

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI ALPARSLAN BAYRAKTAR, İNGİLTERE’NİN BAŞKENTİ LONDRA İKLİM EYLEMİ HAFTASI KAPSAMINDA DÜZENLENEN COP31-IEA ÜST DÜZEY ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ DİYALOĞU TOPLANTISINA KATILDI.

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI ALPARSLAN BAYRAKTAR, İNGİLTERE’NİN BAŞKENTİ LONDRA İKLİM EYLEMİ...