Yeni Birlik Gazetesi
Yeni Birlik Gazetesi Spor Hacıosmanoğlu’ndan istifa sorusuna net yanıt: 'Ben antrenör müyüm,neden istifa edeyim?'

Hacıosmanoğlu’ndan istifa sorusuna net yanıt: 'Ben antrenör müyüm,neden istifa edeyim?'

Avustralya ve Paraguay yenilgilerinin ardından sessizliğini bozan Hacıosmanoğlu, sert eleştirilere göğüs gerdi; genç futbolcuları korumak için kendisini feda ettiğini belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu.

TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, 2026 Dünya Kupası'nda alınan üst üste başarısız sonuçların ardından spor kamuoyunda yükselen istifa seslerine ilk kez ve oldukça net bir dille yanıt verdi. Gazeteci Bahar Feyzan’ın YouTube kanalına konuk olan Hacıosmanoğlu, elenme sürecinden sert eleştirilere, Adalet Bakanı’na yaptığı çağrıdan gelecekteki planlarına kadar merak edilen her şeye açıklık getirdi.

"Daha Yapılacak Çok İşimiz Var"

Turnuvadaki erken vedanın ardından futbol kamuoyunda en çok merak edilen "İstifa edecek mi?" sorusu, canlı yayında TFF Başkanı'na açıkça yöneltildi. Görevinin başında olduğunu ve pes etmeyeceğini belirten Hacıosmanoğlu, şu ifadelerle istifa kapısını tamamen kapattı:

"Neden istifa edeyim? Ben kulüp başkanı mıyım, antrenör müyüm? Daha yapılacak çok işimiz var. 19-20 yaşında bu çocuklar eleştirmeye devam etsinler. 50 sefer özür diledim"

Adalet Bakanı Akın Gürlek Çağrısının Perde Arkası

Haber yorumcularının genç futbolculara yönelik kullandığı ağır ifadelere tepki gösteren ve bu doğrultuda Adalet Bakanı Akın Gürlek’e çağrıda bulunan Hacıosmanoğlu, bu hamlesinin nedenini de ilk kez paylaştı. Amacının sadece takımı korumak olduğunu vurgulayan TFF Başkanı, süreci şu sözlerle özetledi:

"Ahmet Çakar, 'Bizim çocuklar değil onun bunun çocukları' dedi. Bu çocukların aileleri var. Ben kendimi ortaya attım, bana saldırsınlar çocukları rahat bıraksınlar diye. Ben kurnaz biri olsam 'Elimden geleni yaptım' derim"

"Daha İlk Mağlubiyette Saldırdılar"

Milli takımın turnuvadaki oyun gücüne ve istatistiklerine dikkat çeken Hacıosmanoğlu, eleştirilerin haksız ve art niyetli olduğunu savundu. Takımın tarihi bir başarı yakalayarak Elit Lig'e yükseldiğini hatırlatan Başkan, Eylül ayındaki zorlu fikstüre odaklandıklarını belirterek şöyle devam etti:

"Rakipler bizi ezerek yenmedi. Öyle olsa söylenecek bir şey yok. Yüzde 80 topa hakimdik. Bu ne demek maçta biliyor musunuz? Çok art niyetli insan var. Daha ilk mağlubiyetlerinde çocuklara saldırdılar. Tarihte ilk defa elit lige çıktılar. Kenar mahalle takımlarıyla, ülkeleriyle oynuyorduk şimdi kimlerle oynayacağız. Eylül ayında Fransa, İtalya, Belçika'yla oynayacağız. Kim çıkardı? Bu çocuklar çıkardı"

"Maç mı Sattı Bu Çocuklar?"

Eleştirinin futbolun doğasında olduğunu ancak hakarete varan söylemlerin kabul edilemeyeceğini ifade eden Hacıosmanoğlu, tepkisinin sınırını şu cümleyle çizdi:

"Onun bunun çocuğu ne demek? Maç mı sattı bu çocuklar? Benim tepkim buna. Yoksa insanlar eleştirecek tabii"

"Sinirden İki Gece Ağladım"

Dünya Kupası'ndaki şanssızlığın ve elenmenin getirdiği duygusal yükü gizlemeyen TFF Başkanı, turnuva boyunca yaşananları anlatırken duygusal anlar yaşadığını da itiraf etti. Kaçan fırsatlara ve direkten dönen toplara hayıflanan Hacıosmanoğlu, açıklamasını şu sözlerle noktaladı:

"İnanır mısınız sinirimden 2 gün 2 gece ağladım. Olmayacak şeyler oldu. 2 maç da futbol tarihine geçti. 65 şut atıyorsun 2 maçta, yüzde 80 topla oynuyorsun. 4 tane topun direkten dönüyor, 1 tanesi girmiyor içeri. Biri gol olsa ABD'yi yendiğimiz zaman yolumuza devam ediyorduk"