Yeni Birlik Gazetesi
Yeni Birlik Gazetesi Spor Nihat Kahveci turnuvaya veda eden milli takım için canlı yayında sert konuştu

Nihat Kahveci turnuvaya veda eden milli takım için canlı yayında sert konuştu

Eski milli futbolcu Nihat Kahveci, A Milli Takım'ın 2026 Dünya Kupası'na erken veda etmesinin ardından teknik direktör Vincenzo Montella'nın tercihlerini ve açıklamalarını sert sözlerle eleştirdi.

A Milli Takım'ın 2026 Dünya Kupası'nda Avustralya ve Paraguay mağlubiyetleri sonrası turnuvaya erken veda etmesi futbol kamuoyunda geniş çaplı tartışmaları beraberinde getirdi. Kontra Spor dijital platformunda turnuva sonuçlarını ve takımın sergilediği performansı değerlendiren eski milli futbolcu Nihat Kahveci, alınan sonuçların ardından teknik direktör Vincenzo Montella'yı ve teknik heyeti hedef alan açıklamalarda bulundu.

Montella'nın turnuva sonrası yaptığı açıklamalara sert tepki gösteren Kahveci, İtalyan teknik adamın oyuncuların saçına, sakalına ya da saha dışındaki detaylara odaklanmak yerine öncelikle kendi taktiksel tercihlerini ve saha içi hatalarını masaya yatırması gerektiğini söyledi. 

Turnuva boyunca takımın hücum planındaki eksikliklerin altını çizen ünlü yorumcu, özellikle Kerem Aktürkoğlu'nun performans düşüklüğüne rağmen uzun süre oyunda tutulmasını eleştirerek teknik heyetin bu sorumluluğu kabul etmesi gerektiğini savundu.

Montella'nın eleştirilere açık olması gerekiyor

Vincenzo Montella'nın zaman zaman dile getirdiği "Yurt dışında daha çok takdir görüyorum" şeklindeki ifadelerine de değinen Nihat Kahveci, Türkiye'deki futbol kamuoyunun önyargılı davranmadığını belirtti. Milli takım başarılı sonuçlar aldığında teknik heyeti ve oyuncuları her zaman göklere çıkardıklarını ve hakkını teslim ettiklerini ifade eden Kahveci, mevcut eleştirilerin tamamen başarısız sonuçlardan kaynaklandığını hatırlatarak İtalyan çalıştırıcının özeleştiriye açık olması gerektiğini söyledi.

Canlı yayının en çok konuşulan ve sosyal medyada gündem olan anı ise Kahveci'nin milli takım sevgisine vurgu yaptığı duygusal çıkışı oldu. Eski milli futbolcu, "İyi oynadığınızda da övdük sizi. Bu Milli Takım'ı sevmeyenin Allah belasını versin" ifadelerini kullanarak tepkisinin oyunculara veya formaya değil, yönetimsel hatalara olduğunu dile getirdi. Kahveci'nin bu sert ve sitemkar sözleri, turnuva elenmesiyle hayal kırıklığı yaşayan futbolseverler arasında kısa sürede geniş yankı uyandırdı.