Kütahya’da bir ortaokul bünyesinde organize edilen geleneksel etkinlik, davetliler ve öğrenciler için hastanede noktalandı. Okul yönetiminin konuklara sunduğu ikramın ardından fenalaşan onlarca kişi, gıda zehirlenmesi şüphesiyle acil servislere akın etti.
Neşeli Başlayan Etkinlik Hastanede Noktalandı
Olay, Kütahya Merkez’e bağlı Meydan Mahallesi’nde yer alan Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu’nda meydana geldi. Okul çatısı altında gerçekleştirilen sosyal etkinlik kapsamında, katılım sağlayan öğrenci, veli ve davetlilere geleneksel olarak tavuklu pilav menüsü ikram edildi. Ancak yemeğin tüketilmesinden kısa bir süre sonra, çok sayıda kişide mide bulantısı, baş dönmesi ve karın ağrısı gibi tipik gıda zehirlenmesi belirtileri baş gösterdi.

Sağlık Ekipleri Seferber Oldu: 114 Kişi Müşahede Altında
Rahatsızlanan vatandaşların bir kısmı kendi imkanlarıyla en yakın sağlık kuruluşlarına ulaşırken, durumu daha ciddi olanlar için okula çok sayıda ambulans sevk edildi. Başta Kütahya Şehir Hastanesi olmak üzere kentteki farklı hastanelere taşınan hastaların sayısının 114’e kadar yükseldiği öğrenildi. Yapılan detaylı incelemelerde, hastaneye başvuranların 96’sının okulun öğrencisi olduğu, geri kalan 18 kişinin ise etkinliğe katılan yetişkinlerden oluştuğu belirlendi.
Tedavi Süreçlerinde Son Durum: 1 Kişi Gözlem Altında
Hastanelerde hızlıca kontrol altına alınan hastalar için hemen tedavi süreci başlatıldı. Sağlık ekiplerinin yoğun mesaisi sonrasında durumu stabil hale gelen ve hayati tehlikesi bulunmayan 113 kişi, gerekli tedavilerinin tamamlanmasının ardından taburcu edilerek evlerine gönderildi. Olayın ardından hastanede kalan son 1 kişinin ise tedbiren müşahede altında tutulduğu, sağlık durumunun yakından takip edildiği bildirildi. Olayla ilgili geniş çaplı inceleme başlatıldı.