Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sümela Manastırı'nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlandığını duyurdu. Bu çalışmalar, ziyaretçilerin güvenliğini artırmak ve kültürel mirasın korunmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Bakan Ersoy, sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımda, "Sümela Manastırı’nı ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak, yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk" ifadelerini kullandı. Bu çalışmalar, bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yürütüldü. İçinde kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri yer aldı.
Ayrıca, manastırın iç ve dış avlularında uzman dağcı ekipler tarafından kapsamlı kaya yüzey temizliği çalışması yapıldı. Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise bin 225 metrekarelik alanlarda, potansiyel riskler ortadan kaldırıldı. İç avludaki ters tavan bölümünde, 935 metrekarelik alanda ikinci kat ince tel uygulaması gerçekleştirilerek güvenlik artırıldı.
Yürüyüş yollarındaki kayrak taşlarındaki kırılma ve kopmalar onarıldı, ayrıca manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri yenilenerek, yapı güvenliği ve estetik bütünlüğü korundu. Sümela Manastırı’nda kapsamlı restorasyon çalışmaları ise planlanan program doğrultusunda devam edecektir.

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANI MEHMET NURİ ERSOY, ""SÜMELA MANASTIRI'NI, ZİYARETÇİLERİMİZİN GÜVENLİĞİ VE KÜLTÜREL MİRASIMIZIN KORUNMASI AMACIYLA YÜRÜTTÜĞÜMÜZ BAKIM VE GÜVENLİK ÇALIŞMALARININ İLK ETABINI TAMAMLAYARAK YENİDEN ZİYARETÇİLERİMİZLE BULUŞTURDUK" DEDİ
